Saturday, May 9, 2009

Diary 22

Alhamdulillah. selamat semuanya. terima kasih buat semua fasi dan urusetia. tak lupa buat semua peserta yg banyak bagi kerjasama. wish all of u best of luck in the future.

utk Farah. dun worry dear. everythings fine here. as i mention. Allah dah tetapkan segalanya. kita cuma merancang. dan walaupun kita merasakan perancangan kita mmg terbaik. Allah lebih tahu. thanks to u. sebab kalau tak.fuzah pun tak terbuka hati langsung nak join. padahal inilah kali pertama pergi Pangkor. Alhamdulillah.

Di Pangkor. rupa-rupanya Allah nak memberitahu aku beberapa perkara yg menjadi persoalan di hati. pertama. aku dah tahu dan jumpa siapakah gerangannya yg memaklumkan talian hayat aku kepada TV3. dan gerangan itu adalah org yg tak disangka2. apapun. thanks ya. kerna menyokong USM dan secara tak langsung menjadikan aku sedikit melayang di awangan.(ceh!)

Kedua. thanks for somebody was telling me about why I'm here (USM). persoalan yg di hati. kini terjawab pasti. terima kasih Ya Allah. kerna berita itu menggugurkan air mata keinsafan akan betapa indah dan hebatnya ketentuanMu. kata abah. kadang kala.hakikat kenyataan akan datang secara tidak langsung. dan melalui perantaraan yg tak diduga.jadi bersabarlah.

Di Pangkor. menemukan aku dgn mereka2 yg aku tak terlintas di hati. diiringi dgn kenyataan seseorang yg agak menyentap hati. (ye ke?!)

"saya peliklah. kenapa student USM mesti balik kerja dgn USM. ke awak balik USM because of speacial one?"

wah!boleh tahan statement. cepu emas betul. aku tinggalkan persoalan dengan senyuman. hakikatnya. kepulangan ini pasti saja telah ditentukan olehNYA.yakin dan pasti. ada hikmah yg tersembunyi. Insyallah.aku redha.dengan segala ketetapanMU.

bisik-bisik: rindu naik buaian tepi pantai sambil tengok matahari terbenam...


No comments: