Monday, July 27, 2009

Diary 27

Mama, Abah dan Abang kit dah mula telefon dan hantar sms. hah! tu maksudnya Mahfuzah Othman dah lama tak balik rumah. huhuhu...apakan daya. asal hujung minggu saja. ada program. asal ada program saja. mesti hujung minggu.

sabtu lepas. kena hadir jemputan untuk bagi talk program Rakan Muda. first time bagi kat adik-adik sekolah rendah. dan bagaimana Mahfuzah Othman kena 'turun' seturunnya. dengan tidak menggunakan istilah2 yang buat mereka pening kepala. tapi syukur Alhamdulillah. ada yang bagi respond cukup baik dan di luar jangkaan.

salah satunya. apabila ada seorang adik tanya.

'kakak, habis air mineral ni macamana?ni pun plastik juga.' sambil menunjukkan mineral cup yang diberi oleh pihak penganjur.

aku senyum. puas sangat. Alhamdulillah.

'betul tu. jadi sebaiknya apa perlu kita buat untuk gantikan air mineral ni?'

'Kita bawak botol air kita sendiri!'. balas mereka penuh semangat.

syukur. moga cahaya mereka terus menerangi jalanku.

ahad pula. aku jadi bidan terjun untuk bagi taklimat kepada penggerai2 sempena minggu konvokesyen nanti. fuh. berjaga juga siapkan slide dengan maklumat (gambar) yg sangat terhad. tup2. pagi tu. projektor tak boleh on. so kembali kepada tradisi. bagi taklimat secara manual saja. huhuhu...

next. Insyallah. hujung minggu ni kena masuk kem PIMPIN SISWA lagi. huhuhu...maafkan anakanda. tak dapat pulang ke kampung. Insyallah. ada rezeki. kita bertemu jua.


No comments: