Thursday, November 4, 2010

Dilanda Ujian Alam

tidak salah ingatan aku, rumah aku pernah dilanda banjir 5 tahun lepas apabila banjir besar melibatkan 4 negeri berlaku. Serius!itulah pertama kali banjir melanda hingga ke kawasan bandar. tapi alhamdulillah kerna waktu itu air cuma naik di sekeliling rumah. namun cukup untuk buat kami tidak nyenyak tidur bimbang air naik sewaktu tidur.

Dugaannya semasa banjir tatkala bekalan elektrik terputus, air bersih dan makanan. masa tu semua kereta telah dibawa naik ke jalan raya sebab satu taman dan penuh air. Mama pula terpaksa bertugas di bilik gerakan banjir. Makan minum jangan katalah, isi sajalah perut dgn apa yang ada. nak berhubung dengan sesiapa pun terputus. nak basuh baju?mandi?tengok tv?internet?!hmmmm...

Aduh...ini baru sedikit musibah daripada alam ..kuatkan kami Tuhan.

November 2010.

syukurnya kami semua ada satu keluarga semasa banjir melanda dulu. dan kali ini hati aku cukup terkilan sebab tak dapat bersama-sama mama dan abah. beberapa kali aku telefon untuk dapatkan perkembangan dan setakat ini abah kata air dah sampai tempat letak kereta dan tangga bilik tetamu. terus aku terbayang perabot2 yg kebanyakan daripada kayu dan semua peralatan elektrik di bawah. ada hikmahNYA, abang An ada di rumah sebab nak uruskan hal di UUM. rancangnya mahu pulang sabtu ini tapi tak tahulah. Adik Najib pula terkandas di Jitra. Abang Kit dan Kak Safina selamat di Pokok Sena. jadi cuma Mama, Abah dan Abg An di rumah. mengemas dan menyelamatkan apa2 yg patut...isk...isk..

Ya Allah Tuhanku,
Selamatkanlah keluargaku
Janganlah kau uji kami di luar batas dan mampu kami.

“Ya Allah, tolonglah kami, selamatkanlah kami.”

InsyaAllah pasti ada hikmah di sebalik musibah ujian Alam ini...Selamatkan keluarga di Kedah Ya Allah...aminnn

No comments: