Monday, February 7, 2011

Selamat Bertunang Abg An

"Lepas ni dia la pulak!"kata Mama tegas sambil memandang muka aku tepat. tanpa senyum. penuh serius.

Waktu itu semua anak beranak cucu cicit Hajah Asma berkumpul sambil bersarapan di gazebo homestay selepas kelmarinnya selamat menyunting bunga buat kumbang kedua Tn Othman dan Pn Halijah.

kelu sebentar.

tiba-tiba rasa darah naik ke muka. aku nampak ada wajah2 yg memandang aku sambil tersenyum. sambil ada ketawa menyakat kiri dan kanan.

aduhhhh...malunyaaaa!

"uihhh...lambat lagi..banyak lagi yg beratur tunggu giliran tu.."balas aku sambil memuncungkan mulut pada sepupu2 yg duduk sebaris sedang makan.

bila difikirkan betul2..kecut pula rasa perut ni..aduhhh...tak mau fikir..tak mau fikir...tapi tetap kena fikir...ahhhh tiiidaaaaaaaakkkkkk...dan tiba-tiba rasa perasaan mcm kena paksa terjun daripd tingkat 20..apakah!!!

Jodoh itu rahsia Allah.

sebab masih menjadi rahsialah yg aku takut& bimbang. kalau dah tak rahsia..apa nak takut & bimbang lagi...heheheee...tapi dalam takut2 dan bimbang...aku selalu berdoa...hanya yg terbaik aku pinta...Ya Allah..tolonglah..anugerahkanlah yg terbaik utk aku...utk keluargaku..utk duniaku...utk akhiratku...hanya yg terbaik Ya Allah..hanya yg terbaik...

dgn segala apa yg berlaku dalam hidup aku...segala yg aku rasa dan alami selama sekian waktu ini...tiada apa lagi yg mampu aku hajatkan..melainkan yg terbaik utk semua...walau aku cukup sedar...tak mungkin utk aku memuaskan semua hati...melainkan cukup saja hati ini redha dan ikhlas agar segalanya demi Allah Maha Pencipta..

Melihat wajah Kak Fina dan Kak Nana (bakal kakak ipar kedua) cukup buat aku berdoa sedalam-dalamnya dengan lafaz penuh syukur atas anugerah tak ternilai kepada dua lelaki yg sangat aku cinta dan kasih. apalah yg diharapkan lagi daripada seorang adik melainkan hanya inginkan kebahagiaan dan kejayaan abang-abangnya...

cukup saja Allah menjadi saksi akan sebuah pahit getir dan suka duka kisah cinta kami sekeluarga...tak mungkin pernah utk kami menyesal atau bersedih hati atas keyakinan semua yg berlaku pasti ada hikmah dan tidak akan pernah sia-sia...Janji Allah pasti...




Selamat Bertunang Abang An
4 Februari 2011(Jumaat)
1 Rabiulawal 1432H
Bandar Tasik Puteri, Rawang



3 JempuTlah BerbisiK:

ainunl.muaiyanah said...

tahniah encik An..

Fuzah, saya terus kecewa (sambil pandang laut luas dengan harapan yang berkecai)

Huwa!!!


:) ;) :)

Sir amar said...

ko bila plak nak bertunang fuzah? masih kat usm ker? cinta sungguh ko kat usm ...huahua

FuzAma said...

ainunl: jgn sedih2...nnti jemput dtg alor setar yeee...

amar: hahahaha...sungguh2 aku cinta..:P