Wednesday, November 16, 2011

Dugaan Di Bumi Selatan

Akhirnya aku sudah sampai ke Johor. atas urusan kerja. aku berkampung di Skudai, Johor untuk Konvensyen Pemimpin pelajar IPT 2011 di UTM, Skudai selama 5 hari. bertolak pada 9hb jam 9 pagi, aku bersama 3 lagi pegawai menaiki Innova. sepanjang perjalanan yg penuh dgn bual bicara masing2 pasal itu ini cukup menggamatkan suasana. selepas selesai urusan penginapan pelajar di UTM, hampir 7 malam kami tiba di hotel. masuk bilik dan bersiap ala kadar, kami turun mencari makan malam di sekitar hotel.

entah apa nasib kami, makanan tiba tidak seperti yg diminta. sudahlah lambat. berulang-alik 'waiter' datang untuk ambil pesanan kami...gaya macam tak faham bahasa pun ada...Johor je pun..orang Vietnam pun faham bahasa..sudahlah lapar + letih....sabar sajalah..dah habis, aku mula rasa lain..badan tak dah sedap...kepala mula pening...ahh..sudah...mai dah penyakit dia...penat menunggu teman2 lain membeli belah, aku ajak Shafiq balik hotel dulu. sebaik saja melintas jalan...aku terus muntah...

10hb November 2011


Kak Win pula yang pening2 dan muntah2...tapi kes Kak Win ni lain pula... sebab dia dah kahwin dan katanya dia belum lagi datang ABC lagi...hmmm...terus kami semua bersorak gembira...berita baik..berita baik....aminnnn

11hb November 2011

Lepas makan malam di Singgah Selalu...Shafiq pula muntah...aduhhhh....dugaan sungguh kami semua di bumi selatan ni..



12hb November 2011




sekali lagi kami makan malam di Singgah Selalu...alhamdulillah kali ini semua ok...oh lupa..Kak Akmar pun sebenarnya tak sihat juga...asyik 'angin-angin' saja...itu pun belum masuk berapa kali kami semua asyik keluar masuk pergi tandas..sakit perut la..cirit birit la....huhuuuhuu...cepat2 la balik utara ha...:(

13hb November 2011

jam 11 malam selamat semua sampai di Pulau Pinang...seperti dijangka..semua terus sihat...huhhuuuuu...apakah kami memang tak serasi dgn bumi Johor??...tapi...suami kak Akmar orang Muar, Johor...Shafiq pun dah nak pindah ke Johor...hmmmm....oh...mungkin aku yg tak serasi dengan bumi Johor...



bisik-bisik int@n: Selamat Pengantin Baru kak Izyati!!!...sangat terkilan tak dapat hadir walimah..:(..tapi tetap sentiasa doakan yg terbaik untuk akak...sayang akak!


0 JempuTlah BerbisiK: