Saturday, March 8, 2014

Diary 77 : Ekspo Buku Islam, Putrajaya

28 Februari 2014 (Jumaat)

10 malam. Selamat tiba di airport Subang. sebab Abg An lambat, lepak dulu di McD ...arghhhh...bersalah pada diri sbb hampir dua tahun boikot McD, hari tu terpaksa juga makan sbb dah pukul 10 lebih kedai semua dah tutup kecuali McD yg 24 jam buka...terima kasih Norji sbb tolong hantar kat airport Penang. sayang kamu!...

pukul 11 malam lebih aku di bawa ke Kota Kemuning, Shah Alam..esoknya 1 Mac 2014 adalah majlis walimah adik Kak Nana aka adik ipar Abg An...Tahniah Saqinah & Shafiq...semoga bahagia hingga ke syurga ya...

aku bermalam di Hotel Orange...dan teka apa? bilik air dia guna dinding kaca yang memang...pergghhhhh...apakahhhh??...


1 Mac 2014 (Sabtu)

Mama & Abah selamat sampai ke hotel jam 11 pagi....terus ke Majlis Walimah di Dewan Oncidium, Kota Kemuning Shah Alam...balik hotel dan tidur. petang jalan-jalan cari makan...tak susah sbb di situ banyak restoran dan rezeki kami ada pasar malam di situ. dan paling rezeki aku ada putu piring!!!...kegemaranku!!!..tak suka dapat jumpa kat sini..sebb kat Penang sangat susah nak jumpa...beli nasi lemak Selangor, air tebu dan kelapa, buah jambu air, cendawan goreng dan Alhamdulillahhhh....





2 Mac 2014 (Ahad)

11 pagi aku dijemput Cik Puan Mastura Mansor kita ke Putrajaya....yeaaaaa...terima kasih banyak kawan...tunaikan hajat aku nak pi Ekspo Buku Islam....






Sebelum tu pergi beli tiket bas balik Penang di Putrajaya Sentral tapi jam 2.45 petang tak ada..yang ada cuma yang 6.45 petang dan 10.45 malam. terpaksalah ambil jam 6.45 petang. elok juga sebab tak lah kalut sangat tapi kasihan dengan Jue & Ulul sebab kunci rumah depa ada kat aku. Depa sampai Penang jam 8.30 malam...tentu ada hikmah...

Makan tengahari di Padi House sambil gebang-gebang...terima kasih Mas belanja...semoga diberkati dan dicepatkan jodoh...aminnnn!

pukul 4 petang lebih Mas hantar aku ke Putrajaya Sentral...sbb Mas pun nak balik kampung kat Rembau...jangan risau..pandaila aku bawa diri...hehehe...lepak kat Surau...jam 6.00 petang aku turun ke terminal B.

teringat kat Munirah (Mun), terus sms tanya ada dalam bas ke?...terkejut dan gembiranya apabila jawapan dia...

"On the way ke Putrajaya...bas 6.45 petang"

Apakahhhhh....hahahaha...terus call..wehhh...kita bas sama laa...hahahah

Allahuakbar...nampak hikmahnya!

Mun beli single seat dan nak dijadikan hikmah lagi...mak cik sebelah aku nak duduk single seat terus tukar dengan Mun...jadi...aku ada kawan balik Penang...yeaaaa...sembang macam2 sebb dah lama tak jumpa..masing2 sibuk...Mun baru balik India juga....wahhhhh....bahagianyaaaa...

hikmah ketiga...bas yang kami naik masuk Jambatan Kedua Pulau Pinang aka Jambatan Sultan Muad'zam Shah....wahhhh....kira kami naik hari kedua sebaik dilancarkan....Allahuakbar...teruja...terharu...gembira...bahagia....


Jam 12 malam lebih selamat sampai...Alhamdulillah...

0 JempuTlah BerbisiK: