Monday, October 18, 2010

Diary 44

16 Oktober 2010, Sabtu

seawal 7 pagi. aku, norji, kema dan ana bertolak dari Pulau Pinang ke Kuala Lumpur dengan dua buah viva putih demi melaksanakan misi tautan kasih warga 97-7-6. Oh ya...Selva, kawan Norji pun ikut juga...

Hampir tengahari kami selamat tiba di Kuala Lumpur dengan destinasi pertama adalah ke Puchong iaitu ke rumah Kak Yan yg sekarang ini sedang menghitung hari untuk menjadi ibu. Alhamdulillah..sampai juga hajat nak melawat rumah Kak Yan sambil melepaskan kempunan nak makan laksa Kak Yan..heheee...thanks akak!

Selepas puas melepaskan rindu, kami bertolak ke rumah Kak Syidah di Gombak untuk membantu apa-apa yang patut. dan kami pun telah belajar membuat bunga...bunga...ala susahlah nak sebut..ala bunga yang letak kat dada utk vip tu...bunga tu la...Kak Yan yg ajar...oppss...ini Kak Yan lain ye..ini Kak Yan kakak sulung Kak Syidah...



Dah Asar kami pun bertolak ke rumah opah Anis di Keramat. di sinilah kami tumpang berteduh...heee...terima kasih opah dan keluarga...Malam pula sebelum ke rumah Kak Syidah, kami ke Taman Melawati bertemu dengan Kak Wahidah yang juga selamat bergelar isteri pada 9 Oktober 2010 lalu dan majlis walimah sebelah pihak lelaki sama tarikh dengan Kak Syidah . sebab bimbang tak sempat, kami datang meraikan mempelai ini pada waktu malam. apapun..tahniah Kak Wahidah dan suami...seperti yg aku selalu katakan pada dia...

"tak sangka kan kak...akhirnya, bersatu juga akak setelah menempuh pelbagai rintangan"

InsyaAllah, kami doakan semoga kakak bahagia hingga ke syurga...aminnn...


Kemudian, sekali lagi pergi rumah Kak Syidah untuk majlis marhaban. sebab semua sangat penat, kami tak tunggu sampai habis...pukul 10 mlm terus balik Keramat dan pengsan...


17 Oktober 2010, Ahad

Awal pagi kami bertolak ke rumah Kak Syidah. kemudian ke Masjid UIAM untuk upacara paling bersejarah buat Kak syidah...iaitu penyatuan dua hati antara dua negara...nantikan entry khusus untuk Kak Syidah dan suami...huhuuuhu..tengah cari semangat!


Alhamdulillah...dua hati kini menjadi satu...semoga kalian berdua bahagia hingga ke syurga...aminnn

Usai sahaja akad nikah, terus majlis walimah pada hari yang sama di Dewan Anjung Rahmat, Gombak.



dan selepas asar, kami terus bertolak pulang ke Pulau Pinang..tapi dengan sebuah viva sahaja sebab lagi satu viva perlu berehat...terima kasih pada pemandu berhemah, Norji dan Anis...ampun maaf kat Norji juga sebab meninggalkan 'tanda' ingatan hasil pemanduan aku..huhuuu..maafkan aku ya rumate!



apapun...memang sangat seronok dan enjoy...sayang sangat2 kat 97-7-6!terima kasih semua atas kenangan terindah ini...

2 JempuTlah BerbisiK:

noorakmar said...

thanks to fuzah kerana sudi drive dari tapah-penang.....lena ajer saya tido di belakang..huhuhu...

nur najihah said...

xde apalah rumate..sikit jer..thnks yer tolong drive sbb org mmg dah xlarat..hehehe