Friday, January 14, 2011

Ingatkan Aku Jua

Kalau tambah perkataan 'tolong' dan buang perkataan 'jua' dah sama dengan tajuk lagu Juara Lagu 2010. kecoh sungguh Juara Lagu 2010 kali ini. yang pasti aku tak ambil pusing. sebab tak tengok pun. pukul 9 malam lebih. aku dah masuk bilik beradu. walhal semua housemate pakat berbaring beratur depan tv bak ratu cantik lagaknya. hehehee...

apapun, akhir-akhir ini aku agak 'sibuk' memotivasikan orang. 2-3 kenalan sedang dalam masalah kehidupan..oh..senang cerita masalah hati & perasaan..apapun, aku bukanlah nak cerita apa masalah mereka kat sini, sebab telah menjadi etika 'kaunselor' untuk menyimpan semua rahsia para pelanggannya..opsss..(berangan jadi kaunselor)..dan baru aku tahu ia agak meletihkan tapi sangat menyeronokkan!


bukan senang nak meminjam telinga mendengar cerita yg sama...berulang2..serius!..aku jadi jemu...tambah lagi, aku juga menghadapi perkara yg serupa...aduh!..maka, sukalah aku utk ingatkan diri ini dan mereka juga bahwa

"Mengadulah kepada Allah..berdoalah kepada Allah..merintih dan memohonlah padaNYA yg Maha Mendengar, Maha Mengetahui lagi Maha Memahami...kerna DIA tidak pernah dan tidak akan jemu malah amat cinta akan hambaNYA yg sentiasa memohon, mengadu, bergantung dan berdoa padaNYA...SubhanaAllah"

Segala apa yg aku sampaikan hakikatnya adalah untuk diri aku sendiri..aku mengingatkan diri aku sendiri utk terus sujud, terus berdoa, terus mengharap, terus memohon dan terus merintih walau sebenarnya aku juga ada rasa jemu dan putus asa...Nauzubillah Min Zalik..

Jadi, terima kasih tak terhingga sebenarnya pada mereka ini yg sudi mempercayai aku dan berkongsi cerita kehidupan kerna mereka sebenarnya telah ingatkan aku jua...bahwa aku tidak pernah keseorangan dalam meniti hidup ini...Ingatkan aku jua bahwa kisah aku bukanlah 1 dalam sejuta...dan kita sungguh beruntung kerna apa saja yg kita lalui..yg pasti lagi benar..Allah sentiasa bersama kita...beza cuma kita mahu berusaha mendekatiNYA atau menjauhiNYA...

Ingatkan aku jua...
bahwa aku harus terus kuat...terus tabah...terus sabar

Ingatkan aku jua...
bahwa aku perlu terus berdoa...terus sujud...terus solat tanpa jemu...

Ingatkan aku jua...
bahwa aku harus redha...harus rela...harus syukur dengan segala nikmat kurniaanNYA...

Ya Maha Kuasa lagi Maha Agung
Ingatkanlah aku jua...
dalam mencari rahmat kasihMU..

2 JempuTlah BerbisiK:

durrahnur said...

salam..stuju dgn entri diatas...
wah...bait2nya....cukup menusuk..hehe...

tahniah kak mahfuzah..sekadar menjadi silent reader di page anda..trma kasih..:)

FuzAma said...

salam adik...thanks juga sebab sudi singgah di blog yg tak seberapa ni..kalianlah semangat utk akak terus berblog..heheee..sebab yakin masih ada yg sudi membaca hasil coretan yg apa-apa saja ni..

Best of Luck adik!