Saturday, January 23, 2010

Diary 33

2010 antara tahun sasaran ramai teman2 tk melangkah ke alam baru. Maka kisahnya jg tak ketinggalan di teratak 97-7-6.Hampir semua sedang sibuk merancang utk persiapan hari bersejarah. dan paling bahagia, yg belum berpunya pun sudah bertemu dgn pilihan hati yg dinanti sekian lama. Alhamdulillah...heheh..oppss..jgn salah faham..aku tidak tersenarai dalam cerita2 di atas. tak tahu kenapa aku langsung tak ada perasaan utk bab2 di atas..hmmm...

Maka diceritakan antara gelagat2 yg sedang dalam pemerhatian aku. dan pastinya aku terkecuali dlm semua aksi2 ini ya.


*warga 97-7-6 mmg rajin memasak dan mengemas rumah. jadi tanda2 tu dari awal mmg dah terpapar jelas.

*semua makin rajin belek dan baca buku kahwin, petua kecantikan, buku motivasi utk isteri solehah dan rumahtangga bahagia dan segala buku2 yg seangkatan dgnnya.

*kalau tengok tv tu, bab kahwin, cinta mesti dapat perhatian ramai. walau tak duduk depan tv, tapi aku tau. telinga tetap terpasang mendengar setiap bait kata penceramah jemputan.

*prodk2 utk muka cantik, slim & menawan, dan kesihatan wanita makin bertambah koleksinya di teratak 97-7-6 dari jenama yg selalu masuk tv sampai yg tak pernah dengar pun ada. dan yg cerah pun makin gebu, kurus makin slim cuma tinggi rendah saja tak berubah..oopss..heee

dan paling best, bila semua org asyik tersenyum sorang2 sambil setiap tangan mesti menggenggam erat handphone. kalau tak, handphone mesti berada tak jauh dari sisi. bab selalu bunyi tu jgn kata la kan..mmg fitrah dah tu.

paling best mestilah rumate tersayang. senyumnya semakin memanjang. InsyaAllah rumate...didoakan bahagia akan cepat menyentuhmu teman. aku tahu bukan sedikit penantianmu.Insyaallah semuanya akan dimudahkan.aminnn...

dan bila aku ceritakan semua ni pada seorang teman lama di tepi padang rumput atas bukit, dia pun ketawa gembira. hingga terdiam sunyi mendengar celoteh aku. dan dia memanggil aku perlahan dan lembut sambil menyentuh tanganku...

"Fuzah..."

matanya aku lihat sekilas. sambil terus memandang jauh saujana birunya laut terbentang luas.

dan perlahan2 sepi mula mengambil tempat...

dan dalam mesra angin petang itu menampar wajah kami berdua...

tangannya aku genggam erat...

dan dalam kesayuan aku berkata.

"temanku...aku sedang memenuhi hatiku dengan cinta DIA..."

...

"dan hanya itu yg aku sangat perlu skrg..."

...

genggaman tangan kami makin erat. sejuk tanganku dan panas tangannya bertukar aliran. sebelum senyum semangatnya menjadi lambaian perpisahan kami. perpisahan yg entah bila akan bertemu.

4 JempuTlah BerbisiK:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

adik kelambu rupanya

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

adik kelambu rupanya

kakak97-7-6 said...

siapakah tangan yg digengam erat tuh???musykil..hmm..

noorakmar said...

cik fuzah kite ni bler lg ye akak9776?