Thursday, January 7, 2010

Sakit yang menguji

tak tahu kenapa, akhir-akhir ini kepala asyik berdenyut-denyut saja. pening yg tak hilang. pening sampai tak boleh angkat kepala. pening sampai kepala rasa nak pecah. dan paling aku kisah bila pening ni sangat mengganggu aku untuk solat sebab kepala aku sangat sakit terutama bila nak sujud.

tak tahu nak cerita di mana. tak tahu nak mengadu macm mana. sakit yg sampai menangis2. dah la tak mau menangis dah sebab kesian kat mata asyik menangis je. nak kata migrain..tak pernah jadi pun sebelum ni..tekanan?..rasanya tekanan sebelum ni lebih hebat...tak pula jadi sebegini...Allahuakbar!


Macam2 perasaan menderu tiba awalan Januari ini. dengan ujian sakit ini. dan ujian jiwa hati cukup untuk buat aku tersandar lemah. tugasan dan bebanan tanggungjawab juga semakin bertambah. masa depan semakin memerlukan perancangan dan penelitian.

Ya Allah...tak tergambar sebenarnya perasaan ini dengan kata-kata. Hanya Kau yg Memahami dan Mengetahui. Aku mohon hikmah yg terbaik untuk semua ujian ini. Kuatkan aku Ya Allah. sabarkan diri ini.


3 JempuTlah BerbisiK:

waris tok moris said...

baca ayat 58 dalam surah Yassin sebanyak 7 x, dan gosok/sapu kepala. insyaallah.

fuzama said...

sedang diamalkan...huhuuu

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku sudi membantu... kelambu marah tak kalu aku mengurat hang