Tuesday, January 19, 2010

Yang dinamakan manusia...

Jumaat baru-baru ni. Anis minta pinjam kereta untuk isi minyak dan check apa yg patut untuk ke Kuala Kedah. tup2..

"kak Fuzah!tau tak..tiub tayar akak dah hilang..empat2 tayar pula tu..sebab tu angin tayar akak tak cukup!"beritahu Anis penuh semangat.

"Hah!!!mcmn boleh hilang pulak?!tercabutkah??!!"balas aku sangat terkejut.

"ada orang curi la tu akak"balas Anis

"la benda tu boleh jual ke?"soal aku

"bukan jual akak, dia ambil utk tayar dia la"cerita Anis

Astaghfirullahalazim...

mengucap panjang aku...kecewa yg meruntun..

Pencuri2..dalam banyak2 kereta..kenapalah kereta aku juga jadi pilihan..kot ye pun, tiub kereta ko dah hilang, tak payahlah ambil tiub tayar kereta orang...

Itulah yg dinamakan manusia. walau jadi macam ni. Alhamdulillah. aku mohon tiada terlintas di hati utk berdendam dan melakukan perkara yg sama. biar benda kita hilang. tapi tak perlulah mengambil hak org lain malah orang lain itu tak bersalah.

manusia...manusia...

Tak apalah Suria sayang..ada hikmah semua ni...

Sabar..sabar..sabar...

bisik-bisik int@n: patut terasa nak check tayar saja..rupanya ada cerita...

2 JempuTlah BerbisiK:

~M.i.z.D.i.e.L.a~ said...

Sabar ye Cik Fuzah (:

Hafezul said...

Tayar keta mana ada tiub...