Saturday, November 6, 2010

Awalan November 2010 ini II

Syarahan Umum Profesor Dato' Omar Osman
3 November 2010


tiada apa yg termampu utk aku lafaz melainkan ucapan terima kasih atas segala kepercayaan dan penghargaan yang diberikan utk aku. dan sudah pasti aku menerima segala amanah yg diberikan dengan penuh tanggungjawab dan tangan terbuka. yakin dan percaya bahwa segala yg berlaku pasti ada hikmah dan segalanya sudah dalam aturanNYA.

alhamdulillah...segalanya selamat berjalan dengan lancar. tahniah kepada Prof Dato' atas pelantikan sebagai Profesor.

alhamdulillah...Allah memudahkan segala urusan hamba-hambaNYA.

alhamdulillah...atas jalinan ukhwah yg terbina membuatkan diari hidup ini lebih berwarna.

sungguh...kenangan untuk syarahan ini sungguh bermakna dan bererti...mengajar aku apa itu ertinya ikhlas dan pengorbanan.

Perpisahan
3 November & 4 November 2010


Malam 3 November 2010. aku dikunjungi Kak Erny bekas warga teratak 97-7-6 yang telah melangkah pergi sebagai menyahut takhta gelaran seorang isteri. pertemuan berlaku hanya antara kami berdua kerna teman2 yang lain tiada dek urusan masing2.

Huluran jemputan walimah disambut penuh syukur buat seorang insan yang aku panggil kakak. berbual mesra tentang serba sedikit perkembangan baru dan pelukan terakhir sebelum berpisah sedikit buat aku sebak. entah kenapa terasa sungguh akan kehilangan. walau kami jarang sungguh berjumpa namun ikatan rasa hati itu tetap kuat.

sebelum pergi sempat dia berkata perlahan.

"Abang Zin kirim salam. dia pesan kat akak supaya jangan putus hubungan dengan Fuzah"


InsyaAllah kak...moga kita semua dalam redha cinta Allah...

* * *

4 November 2010 adalah hari terakhir Kak Dah@ Siti Zubaidah S. Abdullah sebagai staf yang bagi aku cukup komited dan berkaliber. beliau yang telah aku anggap kakak banyak mengajar aku tentang alam pekerjaan yg bagi aku cukup mencabar.

masih aku ingat saat pertama kali kami berjumpa yang jangkaan aku beliau seorang yang pendiam dan garang. tapi bak kata orang tak kenal maka tak cinta. dan makin aku kenal makin aku cinta. heeee...I Love U Kak Dah!...

pertama kali kami bekerjasama adalah sewaktu bengkel Career Tune Up di Pulau Pangkor. ketelitian, kesungguhan, dan komitmen beliau cukup aku kagumi. kasih sayang seorang kakak kepada adik cukup aku hargai.



buat Kak Dah...Fuzah tahu Kak Dah mesti baca blog ini...dan Fuzah nak Kak Dah tahu yang Fuzah pasti saja akan merindui panggilan gelaran 'kucing parsi' daripada Kak Dah...dan janji ye kalau nampak beg plastik dan polisterina, mesti ingat kat Fuzah k...dan ingat jangan/kurangkan penggunaanya..sebab Fuzah sayanggg kat Kak Dah!

Pertemuan

kami bertemu atas dasar kerja. mengenali pasangan ini cukup bererti buat aku. walau saja baru kenal tapi kemesraan dan keserasian cukup terasa. dengan dua puteri yg sangat comel dan bijak buat aku cukup teruja untuk bergelar seorang ibu...bila?..hehehe...insyaAllah..satu hari yg pasti...semoga Allah makbulkan...aminnn



Jujur..aku cukup selesa dan senang bekerja dengan mereka...sangat banyak yang telah aku pelajari daripada mereka. pelajaran erti sebuah kehidupan yang diterjemahkan oleh perbuatan dan tindakan cukup berkesan.



kasih sayang. pengorbanan. keikhlasan. kesabaran. dan tanggungjawab yang dilakukan penuh rasa cinta buat aku cukup kagum dengan keluarga ini. dalam diam aku berdoa semoga keluarga ini terus dalam limpah rahmat Allah sentiasa...aminnn...

dan untuk adik Ahsri juga..terima kasih atas pertolonganmu di saat-saat akhir yg cukup bererti..kakak doakan semoga adik berjaya dunia & akhirat...segala puji bagi Allah menemukan insan-insan seperti kalian...terima kasih Ya Rabbi...

Dugaan Alam

sungguh tiada daya dan upaya melainkan dengan kekuatan Allah semata-mata...dr kejauhan aku berdoa semoga ujian alam di negeri tercinta kembali reda dan mampu dihadapi oleh semua dengan penuh sabar dan redha.

buat keluarga tercinta...doa yg tidak putus-putus anakanda kirimkan agar kalian selamat sejahtera...berdoalah semoga hikmah yg terbaik sentiasa bersama kita semua...InsyaAllah.



0 JempuTlah BerbisiK: