Saturday, December 31, 2011

Catatan Sebelum Melabuh Tirai 2011: Teratak di Nibong Tebal

Sepanjang hampir 8 bulan aku bertugas di Kampus Kejuruteraan, Nibong Tebal...inilah teratak aku...

No 16, Persiaran Kedidi
Taman Sempadan
14300 Nibong Tebal
Pulau Pinang



sebab namanya Taman Sempadan adalah kerna betul2 sempadan dengan Parit Buntar, Perak yg cuma dipisahkan oleh sebuah terusan aka longkang besar.

jiran sebelah rumah aku ni baik orangnya. nama Mak cik Aisyah. selalu tegur kami. sebaris rumah aku semua melayu...depan ada juga India dan Cina. ada surau kat taman ni dan aku sempat beberapa kali solat terawih kat sini. (solat terawih paling cepat pernah aku
ikut..dahsyatlah)...


kenangan masa nak pilih rumah ni...mula2 aku dapat rumah kat Taman Selesa..atas sikit dr Taman Sempadan...rumah tu rumah teres dua tingkat...aku dpt bilik bawah. dekat dapur. ada bilik air. dapur, tv semua ada.kecuali peti ais + mesin basuh...errrr...harga aku sangat setuju...cuma RM70 sebulan...perghhh...memang nak melompatlah dengar...terus rasa ok...nak jadi cerita..org yg sebelum ni menyewa adalah Kak Izzati Rozali yg skrg kat Induk...lorrr...kecil saja dunia ni kan...aduhhh...tapi aku sedikit ralat sebab rumah ni kena lalu railway keretapi...jalan pun sedang dalam pembinaan...

Lepas tu, dapat tau pasal rumah ni pula...harga RM80 sebulan...walaupun tak ada tv, peti ais dan lain-lain tapi aku terus teruja dan setuju sebab ada mesin basuh. rupanya depa ni pun baru masuk rumah tak sampai 2 minggu dan baru beli mesin basuh. tanpa buang masa..aku terus setuju...sebab utama adalah mesin basuh...hohohoooo...

utk kali pertamanya, aku beli peti ais, dapur dan bawa sedikit demi sedikit peralatan dan perabot sampai penuhla rumah ini..rumah bujang...biasalah...



0 JempuTlah BerbisiK: