Wednesday, February 1, 2012

Diary 58

Februari sudah tiba. dan aku masih di sini saja. berita tentang aku akan ke sini sana. bagai angin yg bertiup sepoi-sepoi bahasa. kadang2 diam. kadang2 bising. dugaan jiwa satu demi satu. yg aku rasa semakin hari semakin lelah dan lemah utk menghadapi. semangat utk bekerja semakin luntur. di mana hilang. ke mana pergi. aku sendiri buntu dan terkapai-kapai.

sejak aku melangkah semula kaki utk mencari rezeki di menara ilmu tercinta ini...satu persatu dugaan jiwa & perasaan diuji. yang aku genggam erat erti tabah dan sabar akan sebuah perjalanan kehidupan. bermula daripada status aku sebagai pekerja singkat, sambilan dan sekarang tetap...perjalanan ini sebenarnya tidak mudah. tidak mudah bagi aku yg menghadapi berbanding mereka yg memandang dan mendengar.

hanya aku dan Allah yg tahu perit hati menanggung sebuah jawapan penantian akan hakikat kebenaran. benarlah...penantian itu satu penyeksaan. penyeksaan yg tak terungkap kata. tak terlafaz bicara. aku seakan -akan sudah lali dgn pelbagai soalan & pertanyaan. pasti aku sambut dgn lafaz sabar dan senyuman. walau aku tahu...bahasa badan tak mampu menipu. tapi apa daya aku lagi.

Sabar adalah jalan keluar bagi orang yang tidak bisa menemukan jalan keluar

sekali lagi...aku akan terus melangkah...benarlah ini ujian. aku bersyukur di saat ramai masih mencari kerja...aku diberikan rezeki yg tidak putus2...aku akui...dan cuma aku harapkan saat ini adalah sebuah kekuatan, ketabahan dan kesabaran untuk aku terus melangkah...sungguh2 aku semakin hari semakin lelah...sangat lelah...


0 JempuTlah BerbisiK: