Sunday, November 4, 2012

Diary 68: Yaya & Restoran Cina Muslim, Penang


alkisah yaya bermula ketika di Kem Pimpin Siswa Siri 2 2012..ada seorang Pembantu Urusetia merangkap junior Bio yang dengan selamba penuh bergaya menggelarkan dirinya Boboiboy ketika sesi memperkenalkan diri. terus saja aku pun berkata.."kalau macamtu saya nak jadi Yaya lah"...maka teruslah lekat gelaran aku sebagai Yaya bagi siri KPS Siri 2 dan 3 2012. rasa lawak pula bila peserta/pelajar panggil aku Yaya..siap ada yang panggil aku Puan Yaya lagi...heheheee...pernah sekali, masa kem bila nama Yaya disebut..aku buat tak tahu saja..dah bukan nama aku pun kan...tapi semua dah pandang aku...barulah aku tersedar rupanya akulah orang yang diberi tugasan.

baru-baru ini, Petronas keluarkan figurin watak2 popular animasi Boboi. untuk bulan pertama. watak Yaya dan Boboi Angin. entah jampi apa yang dibaca... aku terus terpengaruh dengan adik Syahmi beli figurin ini. alahi...dah macam budak2 dah...Raja Haji hari tu pula, nampak figurin yang sama kepunyaan Aleesya... "yang ini Yaya"beritahu Aleesya...dan aku hanya mampu tersenyum sambil mengusap rambut Aleesya yg comel.


selepas puas dipengaruhi. kami, berdua makan malam di Restoran Cina Muslim berdekatan dengan Sunshine  Bayan Baru. jenuh juga mencari, alhamdulillah jumpa. dah lama teringin nak rasa masakan Cina. sebab aku selalu tengok rancangan masakan Cina TV8 macam sedap saja...hehehe...memang sedap pun..Penang/Malaysia kan syurga makanan!


Ini teh...seperti biasa..nama lupa...hahahaha...tak letak gula..kita tambah sendiri gula dia..tapi sebenarnya teh tu dah manis dah..manis semulajadi...harum baunya. penuh bunga dah banyak ramuannya... 



Ini taukua goreng dengan hirisan ayam...lembut dan sedap.



Ini 'seafood' goreng...selalu asyik order sotong goreng jadi cuba yang ini.. 

seperti biasa...kena ada lauk yang berkuah2...sini tak adalah tomyam atau kari pedas2 tu kan...jadi kita pilih sup sayur...sup rumpai laut ni...memang terase lah!

hah!!!...ini paling terbaik...Itik goreng...akhirnya...makan juga itik kan...asyik ayam dan daging lembu saja...rasa daging dia memang lain..lembut lagi daripada ayam...tengok warna dia pun lain. tapi nak dijadikan cerita...balik saja rumah terus badan2 aku gatal2...memang hairan sangat...tengok kaki tangan dah naik biji2 macam aku kena kelopak garam dulu...waaa...dah nak menangis dah...terus sapu garam spa dalam bilik mandi dan mandi. Alhamdulillah esok dah ok. hmmm...tak akan aku 'alergic' itik kot...

Perkhidmatan di sini bagus. sangat cepat! sabar menanti masa ambil menu. boleh beri cadangan yang baik juga. ada surau juga kat tingkat atas..dan kalau kita sampai masuk..dia bagi salam sebagai ganti ucapan 'selamat datang'...


3 JempuTlah BerbisiK:

Syahmi said...

bukan takua goreng laaaaahh.. tu terung raja.. hahah.. ape daaa..

ManSaari said...

asalkan sah halal, wa kong, tampok-tampok biukin le...

Anonymous said...

syahmi..aiyarkkk....kesalahan yang tidak dapat diterima...hahahahaha-fuzama