Monday, December 3, 2012

Bahagia Hingga Ke Syurga: Hafifi & Azimah

Si lelaki ini...

aku kenal dia sewaktu kami sama2 di tingkatan 4. aku dr kelas aliran agama. dan dia kelas aliran biasa. orangnya kurus tinggi.hitam manis. kelakar. dan nakal...sebab kelas tak cukup. pelajar tingkatan 4 selalu perlu berkorban. maklumlah. anak tengah. ada 'adik' (tingkatan3) dan 'kakak' (tingkatan 5) yang perlu diutamakan.

kelas kami semasa tingkatan 4 Alfa dulu adalah di Makmal Sains Biologi. dengan meja yang besar.kerusi yang tinggi tiada penyandar. cukup untuk kebaskan punggung yg tak sampai 15 minit duduk. jarak meja dengan papan hitam yg buat aku kena tambah 'power' cermin mata. memang menakutkan. dan disebab aku dan kawan2 lambat. kami duduk di meja terakhir sekali. itupun sebab bergaduh dgn lelaki ini dgn gengnya sebab berebut meja. kami beralah sebab kami kan perempuan melayu terakhir...maka bermulalah perkenalan kami sebagai teman sekelas. aku dan si lelaki ini.

Si lelaki ini...

kami mesra. dan aku menyenanginya. dia sentiasa buat aku ketawa dan gembira dengan gurau sendanya. bukan aku saja. malah semua yg mengenalinya. serasinya kami hingga ada juga cakap2 yg kata kami cocok bersama...(opsssss)...dan kami tidak pernah mengiyakan ataupun menidakkan...hubungan kami hanya di pintu pagar sekolah. tidak lebih. tidak kurang.

sehinggalah...

aku mengenali di gadis itu. kami kenal ketika sama2 menyertai lawatan ke Cameron Highland anjuran Koperasi Sekolah. gadis itu muntah dek jalan yg bersimpang siur dan berbukit-bukit. itu yg paling aku ingat. dia rajin menegur aku setiap kali terserempak di sekolah. sikap hormatnya kepada aku sebagai kakak buat kami mesra. hinggalah tamat sekolah dia masih rajin menghubungi aku. dan dia mula bercerita tentang di lelaki ini.

tidaklah menjadi kehairanan aku. kerna si lelaki ini memang terkenal di sekolah. terkenal dengan kenakalan dan bijaksananya dia. ceritanya..lelaki ini selalu mengusiknya setiap kali di koperasi...dan tanyaku..apakah kamu suka pada lelaki ini?

bermula dengan no si lelaki ini yang diberi aku kepada di gadis itu untuk memulakan langkah. siapa sangka... rupanya sudah jodoh mereka...


dihitung-hitung...hampir 10 tahun juga percintaan mereka ini..bab air mata..usah ditanya...boleh dibuat tasik agaknya...bab aku jadi kaunselor...lg jangan tanya...tinggal tak caj bayaran saja...tidak dah lama aku buka syarikat sendiri...hehehe....apapun...syukur Alhamdulillah...segala puji hanya untukMU ya Allah...aku hanya asbab akan semua ini..segalanya daripada Allah. aku sangat bahagia melihat pengakhiran ini...bahagia buat seorang teman. dan bahagia buat seorang adik.


Saat akad nikah...Alhamdulillah..aku berkesempatan menjadi saksi penyatuan dua hati ini...walaupun khutbah yang panjang dan lengkap ringkasan buku munakahat oleh tok kadi...dan soalan2 yang banyak...selamat dengan sekali lafaz sahaja...alhamdulillah....

penyerahan mas kahwin


* * *

1 Disember 2012
Selamat Pengantin Baru
Ahmad Hafifi & Azimah
jalani hidup sebagai suami isteri dengan penuh sabar 
didoakan kalian bahagia hingga ke syurga
dan dikurniakan zuriat soleh & solehah..
ameennn...


bisik-bisik int@n: beberapa tahun lepas, depa kata nak kahwin lepas aku kahwin..tapi sbb aku lambat sangat..depa pun 'jalan' dulu...hehehe...yg tunggu aku tu sapa suruh...dulu lagi aku suruh kahwin kan...aiyarkkk....:)


0 JempuTlah BerbisiK: