Sunday, December 30, 2012

Selamat Datang Umar Fahim bin Mohd Azhan

Alhamdulillah...Alhamdulillah..Alhamdulillah

Segala puji hanya untuk Allah.

dulu..melihat keghairahan teman2 yang mendapat anak buah...aku jadi hairan..bagaimanalah rasanya dapat anak buah ye??..seronok sangatkah?

YA!..sangat seronok dan membahagiakan!!

anak buah kita tu pun macam anak kita juga!..Allahuakbar! hebat sungguh rasa kasih sayang anugerah Allah pada hambanya. bayangkan mereka yang tak ada rasa kasih sayang...sebab tu sampai sanggup dera...bakar...buang...bunuh...rogol anak2 kecil yang tak berdosa...nauzubillah...

Alkisahnya buat tatapan Umar di masa hadapan apabila ummi telah tiada nanti.

Dijangka kelahiran adalah pada 21hb Disember 2012. lepas tu Dr kata jangka 14hb Disember. Mama sebab seronok sangat dengan alasan nak habiskan cuti tahunan...terus ajak aku pergi ke KL 12hb. pergilah aku ke KL menaiki bas dari Alor Setar ke KL. dengan bonda2 dan ayahanda tercinta (abah, mama dan mak njang).

3 hari di KL sehingga 14hb, tak ada langsung tanda2 kelahiran. Kak nana rileks  saja jalan ke sana ke mari. aku pula yang dok bertanya...tak sakit lagi ke?baby ni bila nak keluar?...aduhai...seksa sungguh penantian...

Abah pulang dengan bas pada malam 14hb. mama, mak njang dan aku pulang dengan keretapi pada malam 15hb. pulanglah kami dengan doa dan harapan berserta kempunan dan kucup pipi Umar.

dan setiap kali telefon berbunyi setiap kali tulah hati aku berdebar2...hinggalah hari Ahad, 23hb Disember 2012..mama maklumkan kak Nana sudah masuk wad jam 12 tengahari. oh ya..tak lupa Anis, housemate ketika di 97-7-6 juga telah selamat lahirkan bayi lelaki tarikh yang sama jam 12 pagi. tahniah Anis dan Amir.

terus saja aku mesej pada semua yg mengenali pohon doa agar kak Nana dan bayi selamat. apa tidaknya, satu ofis tahu aku bakal jadi ibu saudara...seronok oiii...anak buah pertama + cucu pertama....

25hb pagi, mama, abah dan aku bertolak ke KL dgn bas. terus ke Hospital Pantai KL. sebak dada tahan air mata tengok Umar. Ya Allah...terima kasih atas anugerah ini. anugerah pewaris legasi generasi Othman + Halijah...buat penegak agama Islam dan umat Muhammad.

kami semua balik kecuali Umar sebab kena tahan wad dek demam kuning...sedih lagi...dan pagi 26hb aku kena pulang ke Penang dek failing KPI yang belum aku siapkan...berat hati Ummi nak tinggalkan Umar tp insyaAllah...cukup saja Allah buat Umar...

23 Disember 2012
buat anakandaku Umar Fahim
Selamat datang anakku...
Semoga menjadi anak yang soleh 
kebanggaan dan keberhasilan keluarga di dunia dan akhirat
 kelahiranmu adalah anugerah terindah buat kami semua
dan kami semua sangat menyayangimu...

Allhamdulillah...


0 JempuTlah BerbisiK: