Sunday, December 30, 2012

Raikan Jasa : Prof Madya Norizan Md Nor


20 Disember 2012, Restoran Pen Mutiara.

Telah diadakan sebuah majlis penuh ringkas tp bermakna. terima kasih pada semua yang hadir. yakin dan pasti semua sangat terkejut dan sedih. tapi inilah kehidupan. bertemu berpisah adalah rentaknya. 

Prof. Madya Norizan Md Nor adalah pengarah merangkap di Pusat Kajian Kelestarian Global. pertama kali aku kenal dia semasa tahun 2009. tahun 2010 pelajar Msc nya,  Syarilla telah datang utk menemuramah aku semasa aku di BHEPP. aku dan Ella teman rapat. sedikit sebanyak, aku kenal dia melalui penceritaan Ella. 

Tidaklah pernah sesuatu itu terjadi dengan sia-sia. pertemuan dan perkenalan yang nampak bersahaja rupa-rupanya mempunyai sejuta rahsia dan hikmah. aku kembali ke Kampus Induk pada 2012. dengan ditugaskan berkhidmat di CGSS. diketuai Prof. Madya Norizan Md Nor. 

cukup saja kedatangan aku di CGSS penuh dengan ceritera dan sungguh2 menguji hati & perasaan. aku belajar bagaimana berada di tengah2. di sana sayang di sini kasih. sekali lagi...inilah kehidupan. aku berkhidmat di mana diperlukan. walau dalam hati..Allah saja yg tahu. 

Prof. Madya Norizan Md Nor

Dia seorang yang tinggi timbang rasa. Dia prihatin dan peka dengan kebajikan orang bawahan. Dia sabar melayan karenah aku yg mentah dalam ilmu pentadbiran dan banyak melakukan kesilapan. Tegurannya melalui gurauan dan kiasan. awal dulu...susah juga aku nak faham...tapi kini...setiap bait katanya aku akan ambil perhatian. ada makna setiap katanya. untuk menjadikan kita lebih baik. 

Setinggi perhargaan dan terima kasih Dr. 

cukup 9 bulan di bawah bimbingan dan tunjuk ajar Dr, hanya Allah mampu membalas segala budi baik Dr. InsyaAllah semoga setiap ilmu yang dicurahkan akan menjadi amal kebaikan buat kita semua dunia akhirat. 

terima kasih sekali lagi buat tiap kenangan yang tercipta. terima kasih pada Allah atas hadir seorang insan yg terbaik memberi warna kanvas kehidupan ini sebelum degup jantung akan terhenti. 

Semoga Allah merahmatimu.





0 JempuTlah BerbisiK: