Tuesday, February 26, 2013

Kau Yang Bernama SHARP

aku tak tahu berapa usia SHARP ini...seingat aku mungkin semasa aku sekolah rendah lagi..kalau tak salah la...dan apabila kewangan semakin mengizinkan..ketika setiap rumah sudah mampu punya lebih daripada satu tv..SHARP ini dijadikan pilihan kedua dengan meletakkannya di tingkat atas.

semasa aku mula belajar menyewa rumah di U-Height tahun 2008...tv 30"-34"yang dibekalkan pemilik rumah sudah rosak. jadi SHARP ini pun aku bawa hijrah dari Kedah ke Pulau Pinang. walaupun saiznya cuma 14" tapi mutu & keunggulannya tidak dapat disangkal lagi...semua siaran dapat ok!..(tanpa astro)...jadi setiap pagi..akan ada siaran 'Tanyalah Ustaz'...sabtu malam ada 'Cerekarama'...termasuklah slot 'Lestari', 'Akasia' dan sebagainya...

dengan SHARP ini...97-7-6 telah bersatu...bersatu di hadapan SHARP ini...kami bersatu untuk bertolak ansur menonton rancangan yang undinya adalah majoriti...tak ada gaduh-gaduh tukar siaran tau...walaupun tak suka siaran tu...diam saja atau terus masuk bilik...baca buku...maklumla semua bakal Dr...

hari ke hari, butang SHARP semakin dimamah usia..sudahlah tiada remote control..sekarang nak tukar siaran kena pakai lidi sebb nak jolok butang kat dalam SHARP tu..ha!...sangat klasik dan menguji kesabaran...

2011, SHARP ikut aku hijrah lagi ke Nibong Tebal...sekali lagi SHARP berjasa walaupun siaran di situ sangat kurang baik tapi kami tetap bersabar...disebabkan jumlah penghuni kurang daripada 97-7-6..tapi kami tetap bersatu di hadapan SHARP.

2012, SHARP kembali ke Pulau...tetapi tidak lagi di 97-7-6..kali ini SHARP berbakti di Minden pula...alhamdulillah...mutu & keunggulan SHARP tidak menghampakan...malah sebagai tanda sayang terhadap SHARP aku telah menghadiahkan rak tv dari IKEA utk SHARP...apa ada pada harga..yg penting keikhlasan ya...
rak tv dari IKEA

2 minggu lepas..tahun 2013...Dila memberitahu aku yang SHARP sudah 'padam'...aku sedikit terkejut tetapi masih terkawal kejutan itu...aku cuba hidupkan suis...tekan butang 'on'...lepas menyala sedikit..SHARP terus padam selamanya...

rupanya..'ajal' SHARP sudah tiba...berakhir di sini rupanya kau SHARP...hampir 5 tahun lebih kau bersama aku di rantau orang...jasa baktimu tetap aku kenang...

dan walaupun kau kini sudah diganti...kau tetap di hati...terima kasih SHARP...


SHARP
pengganti SHARP...SAMSUNG namanya


bisik-bisik int@n: orang dah pakai flat, HD tv sekarang..siap pasang terus kat dinding..hehe..nak jimat bah...janji bil elektrik aku bawah RM20 dan percuma...alhamdulillah..

1 JempuTlah BerbisiK:

Fatihah Zaidi said...

wah..dah ada pengganti..hehe