Friday, July 31, 2015

Makan Best Di Penang - Roots By Meltingbites


Sebut pasal Pulau Pinang aka Penang mesti orang ingat nasi kandar. alkisahnya hampir 10 tahun lebih aku mastautin di Penang ni (sejak zaman student) memang boleh bilang berapa kali makan nasi kandar. tu pun sebab dah tak ada pilihan lain dah. kalau tanya nasi kandar mana sedap aku pun tak tahu sangat..hahahah

tapi untuk entry kali ini, aku nak kongsi beberapa kedai/restoran/tempat makan yang boleh dicuba. dan paling pentingggg...HALAL...insyaAllah...

Roots by Meltingbites




berikut antara gambar-gambar makanan yang aku atau kawan2 aku telah cuba...

gambar Nasi Lemak Pandan

spaghetti 

aiskrim
kek

Roots Burger




So far boleh la ke sini kalau teringin nak suasana santai, makanan barat, kopi...makanan ok-ok saja..banyak lagi boleh ditambah baik...food presentation, rasa makanan..even jus...aku jangkakan jus dari buah sebenar tapi hanya jus daripada botol biasa aka kordial...jadi agak kecewa di situ...makanan pun sampai lambat juga...

apapun...tepuk dada tanya selera..at least ada tempat untuk bersantai-santai sambil minum2 dengan kawan-kawan...



FB: Melting Bites
Instagram: rootsbymeltingbites
Lokasi di Quatermile Bayan Baru..sebelah Chinese Muslim Restaurant, Uptown Bayan Baru

No comments: