Thursday, February 25, 2010

C.I.N.T.A (i)

oopsss...sori...rasanya dah sampai masa kot nak cerita pasal benda ni...entah kenapa tetiba rasa 'tersedar' yg diri ni dah sampai pun masa yg cerita pasal ni. pasal apa ya...apa lagi kalau bukan pasal...

hahahah...ok2..ketawa dulu...almaklumla..dulu masa sekolah memang arsa geli..tak matang..dan tak sesuai sangat nak cerita pasal benda ni...malah aku sendiri rasa macam 'betul ke ada cinta?'..yela..nanti bercinta bagai nak rak..tup2..jodohnya dengan org lain...haru tu..
tapi..sesetengah org ok saja...pengalaman hidup katanya..tapi untuk aku..oh tidak!study first..tapi itu tak bermakna aku tak pernah jatuh cinta...eh..mestilah pernah...aku normal lagi ok..

cinta datang dan pergi. tapi kasih sayang tetap abadi. mungkin berkat doa mama juga. aku agak terjaga dalam soal kapel2 ini. Alhamdulillah..masih ada waras untuk menjaga tatasusila ditunjangi sedikit ilmu agama yg memandu. walaupun dosa hati tu boleh tahan banyak juga...yela..rindu-rinduan..heeee...

dulu..salah satu sebab utama aku tak kapel adalah komitmen...oh..aku rasa sangatla tak sanggup utk sentiasa 'report' setiap pergerakan aktiviti aku, atau minta izin itu ini...dgn abah dan mama pun tak sempat 'report-report'...ini pula utk seorang yg 'asing'...malah..aku sendiri terasa soal hati ini sangat mengganggu tumpuan belajar aku...itu akulah...dan paling penting..alasannya tak jumpa lagi la tu...tu yg banyak alasannya..

tapi ada saja yg ok...masing2 punya cerita...yg kekal alhamdulillah..yg tidak itu dugaan Allah...

aku pegang prinsip menjaga tatasusila hingga ke universiti. dengan pesan guru. cari saja di universiti...dan...hari pertama saja mendaftar...aku mula mencari insan bernama lelaki...Oh Lelaki..di manakah kalian?!!!

Oh tidak..apakan daya...lelaki tetap lelaki..memang mereka tak ramai di universiti...pasti saja ramai di pusat serenti..oopsss...

maka terus saja aku meniti hari2...hingga aku jatuh cinta lagi...hhehehee..yg aku kira..wahhh..ini betul2 ni..ini pasti sudah tiba masanya ni....

takdir Allah lebih mengatasi. cinta yg ku damba milik insan lain. dan benarlah..cinta sangat membutakan...namun berkat doa mama juga...aku masih selamat dalam arus ini...maklumlah..cinta bertepuk sebelah tangan...masa kan berbunyi..hanya menyimpan perasaan. buat sakit jiwa saja..hahaha...

namun aku kira..itu pengalaman..pengalaman jatuh cinta yg telah membangunkan aku. tanpa sedar..kerna jatuh cinta inilah membuatkan aku lebih bangun utk di puncak...apa tidaknya..bila aku rasa aku jatuh cinta, aku pasti ingin jadi yg terbaik utk si dia...tup2..aku pula yg lebih baik dari dia..ahahhaa...dan perasaan terus hilang...dan hi2 bye2 la jawapannya...

itu dulu. waktu zaman belajar...masih anak gadis sunti..tapi sekarang aku sudah bekerja. sudah punya kerjaya..sudah ada sedikit aset...sudah punya masa dan ruang aku kira utk benar2 bercinta...(ishh malunya)...

hmmmm....

tapi...

*bersambung*

5 JempuTlah BerbisiK:

~M.i.z.D.i.e.L.a~ said...

Aiyaakkkk..
Baru nak feel..
hehe

noorakmar said...

aduyai....cik fuzah oii..i baru jer nk feel...cepat2 p masuk bilik, p sambung berbisik ok??

xsabo nie nk baca lg...

Chef Az said...

hahahaha...... rase2nye post lepas ni kak fuzah cite pasal calon2nye..... =)

Miss Eny said...

can't wait for the next posting.. heeee

Miss Eny said...

can't wait for the next posting.. heeee