Tuesday, June 30, 2009

Asalkan kau bahagia

menikmati usia 20an. bergelar taraf anak gadis sunti merupakan anugerah yang perlu dihargai sebelum gelaran diambil pergi. dan pastinya dalam meniti usia ini. cabaran kehidupan sedang menjengah diri bagi menambahkan pengalaman diri di samping melengkap sebuah erti kehidupan insani.

berita daripada seorang teman. hakikatnya tidaklah mengejutkan hati. cuma membuatkan aku terfikir. betapa kehidupan ini sebenarnya tak semudah yang disangka. dan tak seindah yang diimpi. malah. kehidupan ini sangat pelbagai ceritanya. walau 'pengarah' nya sama. dan 'latar pentas' yang serupa.namun plot dan penulisan skrip sangat berbeza. tapi. mungkin juga ada satu dua yang berkongsi cerita.

teman. apa pun pilihan yang kau buat. aku cuma harap biarlah keputusan itu diiringi redha DIA. asalkan setiap keputusanmu berpaksikan yang ESA. aku sentiasa bersamamu. menyokongmu. mendoakanmu. kerna aku cuma inginkan bahagiamu. walau apa pun. dan di mana pun. itu saja yang aku mampu. kerna jalan hidup kita sudah tersurat ceritanya. yang pasti terkandung sejuta siratan hikmahNYA. yang hanya DIA Maha Mengetahui. padaNYA jua kita berserah.

teman. aku masih di sini. selagi nadiku masih berdenyut. selagi ingatanku masih utkmu. atas izinNYA. doakan selalu untukmu. dulu. kini. dan selamanya.

asalkan kau bahagia. sahabatku. dunia dan akhirat.


0 JempuTlah BerbisiK: