Friday, August 21, 2009

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan 1430H

Alhamdulillah.
Segala puji buatMu. aku masih mampu bernafas hingga saat ini dan Insyallah esok akan bersama-sama dgn seluruh umat Islam untuk menyambut Ramadhan yang mulia.

cepat sungguh masa berlalu. masih terbayang dan terasa saat indah, suka duka meniti Ramadhan tahun lalu. Ramadhan 1429 cukup bermakna. Ramadhan itu mengajar aku erti sabar yang cukup menguji jiwa. Ramadhan itu juga mengajar aku erti pengorbanan, kasih sayang dan cinta. Ramadhan itu telah memberitahu aku bahwa hidup ini hanya untuk DIA. Ramadhan itu mengajar aku untuk lebih kuat. tabah. kental dan cekal.

rindu...

aku rindukan Ramadhan itu.
perasaan itu.
suasana itu.

dan aku sangat berharap. agar Ramadhan kali ini akan lebih bermakna. amal ibadatku. kasih sayangku. serta rahmat DIA untukku. sungguh tak ada yang membahagiakan insan hina ini melainkan kebahagiaan mereka2 yang ada sekelilingku. hadirnya insan-insan ini dalam hidupku. cukup aku syukuri. dan hanya yg aku harapkan. agar mawaddah dan ukhwah antara kita sentiasa dalam redhaNYA jua.

sentiasa dalam kenangan. utk kak Wahida...fuzah tak akan lupa kenangan kita bersama2 membeli belah dan memasak sepanjang ramadhan lalu. syukur. ada kenangan tercipta antara kita di bulan yg mulia. utk Kema dan Norji. syukur jg. kita masih dapat bersama2 lagi utk menyambut ramadhan kali ini. semua dah pakat rindu air tangan masing2.heeee...Kak Yan...akhirnya dapat juga kita sambut Ramadhan bersama. tahun lepas tak sempat sebab akak ada kursus di KL..Kak erni..hohoho...lepas ni selalu ada kat umah ye...boleh kita masak sama2...Kak Syidah dan Anis..welcome!teruja sangat nak berpuasa dgn kalian utk kali pertama...

last but not least. buat mama dan abah. abg kit dan najib (masing2 dgn status baru). tak lupa. abg an di perantauan. oh ya tak lupa buat bakal kakak ipar. Selamat menyambut ramadhan!semoga ramadhan kali ini lebih mendekatkan diri kita kepada DIA dan kasih sayang antara kita lebih erat dan berkat.

so..buat semua..sanak saudara, rakan taulan..dan semua yg mengenali insan kerdil ini. Selamat Menyambut Ramadhan 1430H!semoga kasih sayang kita sentiasa dalam rahmat DIA.

Aminn...

bisik-bisik: semoga Ramadhan kali ini membawa H1N1 pergi dan tak akan pernah kembali...

0 JempuTlah BerbisiK: