Wednesday, August 5, 2009

betapa aku merindu



cepat sungguh masa berlalu. penghujung tahun 2009 semakin menghampiri. sedangkan aku masih terasa bayangan kenangan 2008 yang masih tak mahu pergi. aku menyedari. sedih pedih 2008 semakin pudar ditelan hikmah 2009. segala pahit duka 2008 diganti manis suka 2009. dan entah kenapa aku juga semakin terasa diri terlalu jauh dariNYA. benarlah. ujian paling besar itu adalah ujian kesenangan!

Tapi...senangkah aku?! atau segala yg berlaku menyebabkan aku terlalu pasrah dan reda menerima segala ketentuannya. dengan hati penuh yakin segalanya akan pulih baik-baik sahaja.atau aku seakan-akan berserah saja segalanya.

Ya Allah...hakikatnya hati ini terlalu rindu untuk merintih padaMU.

Aku rindukan saat-saat hati dilambung atas dan bawah. Aku rindukan saat jiwa bergelora dan terkapai-kapai mencari kasihMU. Aku rindukan air mata yang bagai hujan mendambakan perhatianMU. Aku rindukan pedihnya hati untuk menutur zikir cinta suciMU.

Aku hilang semua itu. Aku lupa segala rasa itu. hati aku mati ditelan nikmat yang mencurah-curah datang. hati aku terasa kosong untuk menikmati segala yang diberi. Kerjaya, cinta, harta segalanya datang tanpa pernah menduga hadirnya begitu mudah sekali. malah saat ketika aku menghitung hari, terlalu singkat sebenarnya ujian buat diri.



Ya Allah...rindu sungguh aku padaMU.

Ya Rahman...dengarlah bisikan hati insan hina ini. hati ini terlalu lama telah mati untuk merintih, merayu dan memohon padaMU. Ya Allah...andai saja segala nikmat yang KAU beri kini adalah untuk menjauhkan aku denganMU maka aku mohon agar dihilangkan saja segala nikmat ini. Ya Allah...aku lebih redha untuk tidak punya apa-apa melainkan hanya cinta kasih dan rindu padaMU.biarkan saja hati ini pedih asalkan jiwa ini bahagia dalam perhatian cintaMU. aku rindu padaMu..sungguh aku rindu padaMU...

Ya Allah...sesungguhnya KAU lebih memahami hati ini dan teruslah untuk menggenggam hati ini tanpa pernah KAU ingin melepaskanku.

Ya Allah...mudahkanlah urusan hidup matiku. rahmatilah aku agar sentiasa dalam redhaMu. semaikan impianku dulu untuk terus sujud rindu padaMU.

Ya Allah...kurniakanlah rindu hatiku untukMU...


1 JempuTlah BerbisiK:

wanneeza said...

nikmat tu kadang2 adalah ujian buat kita..masihkah kita igt pada Dia saat kita sedang berbahagia? masihkah kita merintih dan memohon ampun pada Dia saat kita sedang bersuka?

pesanan buat diri sendiri :)