Thursday, November 5, 2009

Diary 30

Pergilah teman. jika itu jalan bahagiamu.

"Fuzah,tolong tengok-tengokkan adik-adik"

itu pesannya. yang aku sambut dengan hilai tawa.demi menyembunyikan rasa sayu di hati.

InsyAllah. aku sentiasa doakan kejayaan dan kebahagianmu di sana teman. teruskan perjuangan kita ya. walau berbeza lokasinya...aku mungkin masih di sini..hingga satu saat yg pasti..di mana aku nanti..

kekuatan apakah yang Allah titiskan dalam hati ini. setitis pun air mata tiada mengalir sedang hati terasa sangat pilu. Aduh!sungguh zikir itu penenang hati-hati.

Teman. terima kasih atas kenangan yg tercipta antara kita. walau mungkin hadirnya aku cuma sekadar di pinggiran saja. tapi hadirnya kamu sebenarnya sedikit sebanyak membuatkan aku merasakan bahwa masih ada seseorang utk aku meluahkan harapan. bersama dalam perjuangan yang tak semua orang mengerti.

dan saat kau mengatakan jalan itu sudah kau pilih.tangan aku sebenarnya lemah untuk menggenggam erat tangamu.aku sedar. itu keputusan yang tak mungkin mampu aku halangi.

Hanya Allah yg tahu. bagaimana rasa hati ini melihat satu persatu insan seperjuangan ini pergi...tuntunlah hati ini Ya Ilahi..aku masih di sini..memohon kekuatan dariMu ya Rabbi..

0 JempuTlah BerbisiK: