Saturday, April 16, 2011

Diary 52

Setiap kali mengemaskini entry pasti terdetik..'aduhh..cepat sungguh masa berlalu'..dan kini sudah hampir ke penghujung bulan April..dan bulan Mei nanti akan tiba hari paling istimewa buat salah seorang sahabat baik aku..InsyaAllah, akan ada entry khusus utkmu teman..doakan kesempatan itu ada utk catatan kenangan kita bersama.

sebaik saja aku menerima tugasan utk menjadi pengiringnya bersama seorang teman (Timah), terus saja aku menghubungi Timah menanyakan baju dan persiapan yg perlu sebagai seorang pengiring. bertemakan warna merah jambu, petang tadi aku dan Timah seharian menjenguk dari butik ke butik. bermula dari Jitra hingga ke Kota Setar. jenuh juga kaki aku melangkah sambil berdoa agar dipermudahkan kami untuk jumpa dengan baju yg dihajati.

sudah berkenan bajunya, tapi saiz pula tiada..sudah ada saiz tapi bukan warna tema pula..sudah cukup syarat tapi harga pula jadi halangan..sudah lengkap semua tapi cuma ada sepasang pula...(aku dan Timah akan jadi kembar pada hari kejadian)

sehinggalah di kedai yg terakhir saat aku bertekad kalau tak ada juga aku akan cari di Penang saja...dan ting!!!...terus jumpa...ada dua rekaan pula yg berkenan..siap promosi 50% lagi!..terus cuba...sok sek sok sek...komen sini..komen sana...setuju ambil...

lepas tu terus cari tudung...nampak satu kiosk..belek2..cuba2...tapi dah namanya perempuan..kena ronda2 tengok kedai lain dulu...tapi sebab penat+tak jumpa+nak cepat..patah balik kiosk tadi..dan beli.

dah puas hati pergi pula cari kasut...tak niat sangat pun cuma nak tengok2 saja...pusing..patah balik..jumpa satu..tak ada saiz...pusing lagi...jumpa...ada saiz...promosi 50% juga..

"cantik Fuzah..nampak seksi"komen Timah teruja.

"awat yg hang ni dari tadi asyik dok seksi2 ni?"soal aku pelik.

malas nak layan Timah yg dok tersengih-sengih aku terus ke kaunter bayaran. apapun, syukur alhamdulillah semuanya di dalam jangkaan bajet. syukur sangat.

lepas selesai, terus pergi tailor utk alter baju. alhamdulillah kedai masih buka dan semua urusan berjalan lancar. hantar Timah balik dan balik rumah. hari ini sangat penat tapi sangat puas hati. alhamdulillah.



"dah lama kita tak shopping macam ni kan. hang ingat dak dulu kita selalu shopping sama2 kan Timah...aku suka shopping dengan hang, sebab hang pandai tolong pilih kat aku"

Timah senyum. terharu mungkin.

4 JempuTlah BerbisiK:

Noor Shahida bt Ajmi said...

apa!!! Fuzah seksi??ni yg nak tgk sgt nih..awk kene post gmbr awk tau!!hahaha

fuzama said...

akak!!!tak ada maknanya seksi k...huahuahuaaa

kema said...

fuzah mmg skmo seksi la akak..sejak akk kuar dri umh ni, die mmg cmtu...huhuhu...jgn marah ye cyg..(^^)

kema said...

yang, tapi bilanya kamu akan jadi pengepit?? wah...xsabar nak tgk kamu...