Thursday, March 5, 2009

Permulaan Mac yg penuh kasih sayang

Permulaan bicara. Aku panjatkan setinggi-tinggi kesyukuran dan puji-pujian hanya untukMU. Ya Allah. Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.


Setelah hampir 2 bulan menjadi suri buat mama dan abah. sambil menggantikan kembali ruang2 waktu yg telah berlalu.dek kerna sibuk antara tuntutan ilmu & minat di kalbu. Maka, atas restu dan redha mereka jugalah aku kembali ke menara ilmu. walau aku tahu. jauh di sudut hati. agak berat melepaskan satu2nya puteri. namun atas nama cinta. mereka relakan jua. Thanks a lot mama & abah. Insyallah. anakanda akan sentiasa lakukan yang terbaik. doakan anakanda di sini selamat. hanya Allah yang tahu hati-hati hambaNYA. Insyallah. anakanda akan sentiasa amalkan doa-doa yang diberi. serta pesanan & nasihat yang dipatri.




Isnin. 2 Mac 2009.


dari Jelapang Padi ke Pulau Mutiara. selamat semuanya. tak banyak yang berubah. bas. feri. jeti. bangunan. semua masih sama. cuma aku. aku yang akan berbeza. tapi jangan salah faham. aku tetap aku. Mahfuzah Othman masih Mahfuzah Othman. tiada dua. atau tiga. hanya satu. aku cuma berbeza dari segi tugas. tanggungjawab. peranan dan amanah.


bosan tinggal bersendirian di rumah sewa yang sama. aku hubungi Wan Fara. teman lama. baru pulang dari Kanada. teringat rajuk hatinya dek kerna aku tak memaklumkan 'kepulangan' di menara ilmu. terus kami berjanji untuk keluar makan bersama. Dengan izin Allah. kasih sayang dan tali simpulan yang terbina terus utuh. Alhamdulillah. jodoh kita masih panjang. sungguh2 aku bahagia dengan pertemuan ini. untuk cerita lebih lanjut pertemuan kami. klik saja di sini.



Selasa. 3 Mac 2009.


pagi. aku melawat teman2 usahawan di Pasar Pelajar. bertukar cerita. meluah rasa. aduh!sangat gembira bertemu kalian. sangat2. tiba waktu zohor. keluar bersama Cik Wan Fara sekali lagi. menonton wayang. bukan satu. tapi dua wayang. Astaga2...bukan apa. takut lepas ini susah nak berjumpa. tatkala kesibukan mula menjengah nanti. jadi. manfaatkan waktu untuk bersama sebaiknya. baiikkkk...




Rabu. 4 Mac 2009.


Rasmi aku mula bekerja sebagai reseacrh officer. walau surat rasmi belum dapat. tapi dek kerna tak sanggup tunggu lama2. aku terus mula kerja. seperti biasa. hari pertama. tak ada banyak kerja. sebab tempat yang sama. office yang lama. serta teman sepejabat yang sudah mesra. maka. ucapan selamat kembali pun bergema. Itulah kuasa Tuhan. yang disangka pergi. kini kembali lagi.


tengahari. takdir Allah menemukan aku dengan Wan Neeza. juga teman lama.Ya Allah. bahagianya pertemuan ini. terasa kasih sayang semakin memenuhi ruang jiwa. Gembira.terharu.bahagia.melihat hidup teman nan satu ini semakin bermakna. terasa semangatnya mengalir perlahan tatkala genggaman tangan erat berpegangan. Alhamdulillah. aku sentiasa doakan untukmu teman. agar sentiasa berada dalam jalan kebenaran. tabahkanlah hati. kuatkanlah jiwa. kerna kau hamba Allah yg terpilih. dalam menerima CINTANYA.


3.30pm. bertemu pula dengan seseorang yang kini rasmi menjadi bos aku. sedikit taklimat tentang tugas2 aku. hal2 fizikal. dan pengesahan status aku. hehehehe...Insyallah bos! Mahfuzah Othman akan sentiasa melakukan yang terbaik. Mahfuzah Othman sangat menghargai kepercayaan yang diberikan oleh bos! demi Allah. demi USM. bangsa. nusa dan negara. amiinnn...


malam hari. melawat teman2 seperjuangan yang kini tegar meneruskan jihad menuntut ilmu dalam sarjana. Lieyana, Nani, Izni & Sarah. sayang sangggaaatt kat korang! terhambur sudah semua rindu yang bersawang di jiwa. Ya Allah. Ya Allah. Ya Allah. abadikanlah kasih sayang kami semua. selamatkanlah sahabat2ku. dunia dan akhirat. jadikanlah kasih sayang kami ini penghapus dosa-dosa kami. aminnn...


sekian sudah 3 hari di awal Mac yang penuh kasih sayang. kebahagiaan. kerinduan. dan keharuan. hingga terasa angin2 menyapa lembut. mengucap selamat kembali ke menara ilmu. hati berbunga indah. kembang mekar. harum mewangi. Ya Allah. anugerahkan aku kekuatan untuk mengekalkan kasih sayang ini. aminnn...


akhir utusan. buat mama & abah. yang tak henti2 bertanya khabar berita. buat hari pertama bermula kerja. Terima kasih tak terhingga atas doa & tulus ingatan yang setia. Alhamdulillah. anakanda baik2 saja di sini. doakan semuanya selamat dan dirahmatiNYA. tiba ruang masa. Insyallah. anakanda akan pulang bertemu kalian tercinta.



2 JempuTlah BerbisiK:

wan fara said...

hihi penuh ngan kaseh sayangg~
nnti farah kasi gmbr kite makan old town plus menuntun wayang oke? :) then update kat ur blog.

ManSaari said...

haiku awalmac 2009

desir angin utara
tabir doa syahu
bebayangmu bertandang.

bebunga mekar wangi
dirinjisi hujan rahmat
terpekap rindu di pohonan

gerimis senja
laut teduh terhampar
bahtera menuju pelabuhan

gegunung hijau mekar
jeram merejam kali
jernihnya mengalir ke muara

dedikasi untuk Intan
daripada abah dan mama.