Tuesday, March 31, 2009

teruskan perjuangan adikku

Alhamdulillah. semalam selamat berlangsungnya mesyuarat agung tahunan Kelab Alam Sekitar (KAS) sidang 2008/2009. pucuk pimpinan yg baru telah pun dipilih dan sedikit kata2 amanah dan perangsang pun telah disampaikan.maaf sebab aku bagi ucapan yg sangat panjang. maklumlah terlalu banyak yg ingin dikongsi bersama.


lastly ada makan kek sempena sambutan ke-2 penubuhan KAS. Thanks semua. sayang Mervin tak ada. sibuk tulis tesis agaknya. tak apa. kami yakin. semangat anda sentiasa bersama.

melihat pucuk pimpinan yg baru. tak ada lafaz yg lebih agung. melainkan lafaz syukur untukMU ya Rabbi. walau aku tahu, ada segelintir yg terasing dgn aku. kerna ruang masa mengekang aku untuk lebih mengenali kalian.


Buat adik-adik. terima kasih kerna hadir dalam kelab ini. menerima KAS seadanya dengan bersama2 berusaha utk menjadikan KAS lebih baik. walau masih muda dan pernah terkubur tak bernisan. tidaklah bermakna KAS tidak mampu berdiri sama tinggi dengan kelab lain. Insyallah. jika niat dan tujuan kita jelas dan ikhlas. Allah akan sentiasa bersama. teruskan perjuangan adikku.

Insyallah. dengan kudrat yg aku ada sekarang. KAS sentiasa di hati. cuma aku mohon adikku. agar dapat kalian mengerti. bahwa KAS ditubuhkan tanpa ada sedikit rasa kepentingan diri melainkan demi mempertaruhkan sebuah perjuangan yg semakin dilupai. terutama oleh generasi masa kini. walau mungkin generasi lalu telah melakukan kesalahan. biarlah kesalahan itu kita tebus dengan kebaikan demi generasi depan. teruskan perjuangan adikku.

kerna jihad ini tak akan berhenti. selagi tiupan sangkakala belum diperintah Ilahi. bumi ini harus kita jagai. atas nama Lillahi. kerna kitalah. manusia khalifah bumi.



2 JempuTlah BerbisiK:

kerol izwan said...

you go fuzah!! dalam bising2 kite ade hasil gak kan. hahahaahha

FuzAma said...

Go Go Go Kerol!!!

oopsss...sorry..terover k!