Monday, September 3, 2012

55 Tahun Malaysia Merdeka!

cuti umum sempena kemerdekaan kali ini diisi dengan aktiviti membeli belah. alhamdulillah syukur pada Maha Esa atas kurniaan nikmat kebebasan yang diberikan.
malam merdeka aku dalam perjalanan ke Jeti untuk jemput adik angkat aku, Azimah dan kawannya (Najwa) yg dtg dari Alor Setar sebab nak beli barang hantaran di sini. pukul 10 lebih malam aku dan Dila bertolak ke Jeti...perjalanan yang lancar dan lenggang buat aku rasa pelik...maklumlah..pukul 12 pagi nanti kan nak merdeka..patutnya mesti jalan sesak...

sehinggalah elok2 sampai di tengah2 kawasan jeti..jalan memang sesak teruk...rasanya itulah kali pertama aku sambut merdeka dalam kereta..atas jalan raya..yang tengah sesak...siap aku hampir kemalangan lagi masa kat roundabout di Padang Kota tu...kali kedua aku tersangkut di roundabout kadang kala buat aku rasa fobia dengan roundabout. mana taknya..kita kena fokus dan peka dengan semua arah...dengan motosikal lagi...gelap lagi...haisshhh...tak habis2 aku asyik menyumpah saja kereta yang hampir saja 'cium' Suria aku..huh!

31 Ogos 2012

Salam Merdeka semua...

pagi2 lagi kami dah bangun...masak bihun goreng dan keropok ikan...rupanya depa ni tak tau kata keropok tu dimakan dengan bihun...aku pun tau cara makan ni masa duduk di U-Height dulu... Cik Kema n Cik Norji lah yang ajar makan keropok ikan dengan bihun ni..tak salah aku ini budaya makan orang pantai timur..bukan tu saja..kadang2 nasi goreng pun makan dengan keropok ikan juga..sedappp...


pukul 9 pagi lebih dah bertolak dan sampai di Gurney Plaza...kedai pun tak buka lagi..heheh...sempat urut badan sebagai persediaan untuk beli belah nanti..


pukul 3 petang lebih, kami keluar dari GP dan terus bertolak pulang ke Alor Setar. singgah di Jeti untuk beli jeruk sebagai buah tangan famili masing2...aku tak beli sebab jeruk tak bagus sangat untuk kesihatan..masa raya dulu pun dah beli...

singgah di hentian Sungai Muda...hp Azimah pula jatuh dalam toilet..haii...cobaan...singgah Di R&R Gurun untuk solat jamak & qasar...pukul 5 petang lebih, selamat tiba di Alor Setar...alhamdulillah...

Merdeka!

0 JempuTlah BerbisiK: