Wednesday, April 15, 2009

Diary 19

nak cerita ke tak perlu cerita?! haii..cerita sajalah. pantasnya masa berlalu. habis saja bulan April ni. sudah dua bulan aku bekerja. percaya atau tidak. surat tawaran belum aku terima. dalam proses katanya. jadi kiranya, aku ni kerja atas verbal. belum ada hitam putih. tapi yg bestnya. semua dah maklum tentang 'kehadiran' aku sebagai pegawai yg menguruskan hal-hal kelestarian.

ujian utk aku kali ini. pihak2 tertentu keliru dengan bahagian mana yg nak keluarkan surat. korporat ke BHEPP. sebab boss aku sekarang boss BHEPP dan bekas boss korporat. lepas tu juga pihak2 ini keliru dengan bajet utk bayar gaji aku. nak dari Korporat ke, BHEPP ke, APEX. dan aku dimaklumkan. bajet APEX belum dapat lagi. wah! sedihnya aku. bukan sedih apa. tapi sedih kerna macam membebankan semua org.

kadang2 terfikir. aku ni diperlukan ke tak? apa status aku ni? kenapa yg susah sangat nak buat pelantikan. lepas tu fikir2 balik. tak apa lah Mahfuzah. ini dugaan utk kau. ye lah. aku dapat kerja ni mudah kan. jadi apa salahnya Allah beri susah sikit. nak tengok. kau ni sabar ke tak. Fuh! istighfar...istighfar...istighfar...



apapun. aku cuma harap. yg 'kepulangan' aku ke menara ilmu ini bukanlah utk menyusahkan atau membebankan sesiapa. dan aku mohon keberkatan Allah saat dua rakaat solat mohon petunjuk yg telah ditunaikan sebelum tawaran diterima. niat hanya ingin 'memberi' dan berbakti. itu pun kepada yg sudi.

Ya Allah. Ya Tuhanku. permudahkan jalan hidupku ini.


1 JempuTlah BerbisiK:

Wan Fara said...

yay itu fuzah yg saya kenalll
yay!~

ujiann ok.geram tauuu ble jmpe jee byk ne bnda nak cte tp sbb tllu byk jd byk lah yg tercicir k. next time kay kay