Friday, April 17, 2009

Diary 21



Akhirnya. soalan yg aku tunggu2 tiba juga.

"kenapa dan bagaimana Fuzah dipilih utk kerja ni ya?"

memang aku dah agak. soalan ni pasti akan ditanya. maklumlah. aku ni bukan siapa2. pelajar biasa saja. bukan org kuat MPD jauh sekali ahli MPP. Mahfuzah Othman. siapa tu? tak kenal lah! tapi aku adalah aku. tak perlu lah aku nak ceritakan segala apa yg dah berlaku. biarlah saja rahsia.

cuma aku percaya. ini semua adalah ketetapanNYA. dah tertulis di Lauh Mahfuz. maka siapalah aku utk menidakkannya. cuma yg perlu aku katakan. memang banyaknya nampak cuma aku seorang melayu dan Islam yg selalu dilihat dalam setiap aktiviti berkaitan kelestarian. malah boleh dikatakan akulah antara yg terawal terlibat dalam bidang ini. dan bagaimana aku berusaha utk menarik dan membawa mereka2 yg sebangsa dan seagama dengan aku dalam bidang ini. hanya Allah yg tahu. bagaimana perasaan aku melihat setiap ajakan aku dipandang sepi dan hanya disambut oleh mereka yg bukan bumi cukuplah hanya Allah yg tahu.

itu pahit hakikat yg aku belajar utk terima dan akui. bahwa mereka lebih berminat dengan hal2 lain. lebih sukakan politik,hiburan, lawatan sana sini, dan aktiviti kampus lain . oopsss... Maaf ya. bukan semua aktiviti tu tak bagus. semua pun bagus. malah aku sendiri selalu jadi penonton setia hampir setiap aktiviti kampus

Ya Allah. bila setiap kali aku tengok. oh aku seorang saja Islam. tak apalah. aku tak pernah kisah. Jadi kenapa orang lain nak kisah pula. aku sangat gembira dengan apa yg aku ada. malah mereka2 yg non bumi cukup mengajar aku erti sebuah setiakawan dan kehidupan yg sebenar.

apa lagi yg mereka seagama dengan aku ni nak?!nak aku melutut merayu utk join benda2 begini. memang mereka akan join. tapi hari ni je. esok lusa. hilanglah. dah tu. event yg dihadiri oleh VC ke, TNC ke, datanglah mereka. kalau yg kecil2 ni. ada nak datang?! Ya Allah. bukalah pintu hati2 mereka ini.

Aku bukan yg terbaik! I know it!!! dan aku hanya cuba utk melakukan segalanya dengan terbaik. semampu yg aku terdaya. dan aku bersyukur. Ya Allah. kerna ada juga mereka2 ini yg tahu dan nampak. Ya Allah. ini semua pun atas izinMu. aku syukur..aku syukur... walaupun tak pernah mereka tahu segala apa yg aku rasa selama ini. air mata. peluh keringat. keluh kesah. suka duka. sanggup ke nak tahu? sanggup ke nak tengok macamana remuk hati ini kecewa hati ini?

dan dengan segala yg berlaku. apakah patut utk aku undur diri saat peluang diberikan. sedangkan masih banyak lubang yg perlu aku kambus utk sama2 berbakti demi cinta Rabbani. dan kerna ada sesetengah insan yg memahami dan mengerti jugalah aku pulang ke sini. walau hati dah tak macam hati lagi. tahukah mereka?!!sedarkah mereka!!

Ya Allah. hidup matiku hanya utkMU...ya Allah3...


1 JempuTlah BerbisiK:

wan fara said...

dear
i know how do u feel
come on fuzah, thats what we call LIFE :)
dont you ever giveup, you are just started ok?
ambil yang positif k syg? tgk side positive nya apa yang u dapat dr apa yang berlaku kat u lately =).
esok lunch k. :)