Saturday, February 28, 2009

aku mohon...maaf darimu

menurut kajian. golongan yang lahir pada bulan Oktober. punya firasat hati yang kuat. aku setuju! kerna banyak juga perkara yang aku rasa akan berlaku. telah berlaku. syaratnya. aku tidak memberitahu sesiapa tentang isyarat hati ini.

salah satunya. pekerjaan yang ditawarkan kepada aku baru-baru ini. sungguh!memang aku pernah rasa peristiwa itu akan berlaku. dan tatkala segalanya berlaku seperti apa yang dirasa. terasa kerdil benar diri ini. Maha Suci Mu Ya Rabbi. penyusun segala takdir yang tersirat hikmahnya.

dalam aku masih di awangan rasa bahagia yang tak terkira. apa tidaknya?impian menjadi kenyataan. dan aku tiba-tiba terhidu bau-bauan kepiluan. dan kesayuan pun mula mengetuk pintu hati. aku tersedar. patutkah aku gembira? saat masih ada insan-insan yang dekat terawang mencari bahagia.

malah apakah aku sudah lupa? segala yang aku miliki ini merupakan hasil pengorbanan. dan mungkin titik-titik kelukaan & kedukaan insan-insan lain. maka. patutkah aku terlalu merasa gembira?



Ya Allah. ampunilah hambaMu ini. wahai saudara. maafkanlah aku. yang mungkin tanpa sedar. aku telah memahat tugu-tugu kelukaan pada hati kalian. maafkanlah aku. andai sepanjang kalian mengenali insan hina yang bernama Mahfuzah binti Othman ini. aku telah menitiskan air mata kecewa dan sedih kalian akibat perbuatan dan perkataan aku yang tak wajar diterbitkan. maafkanlah aku. wahai saudaraku. kerna aku tahu. dalam memenuhi impian hati ini. kadangkala. aku terlupa diri. sehingga lari jauh dari perbatasan insani. maafkanlah aku. kerna aku cuma insan biasa. sedarkanlah aku. ingatkanlah aku. tunjukilah aku. agar kita sama-sama. menuju cahayaNYA. menggapai rahmatNYA. memasuki jannahNYA.

aminnnn...

bisik-bisik: mama & abah. abang kit. abang an. najib. mana mungkin ada harta yg lebih bernilai selain kalian untukku.

1 JempuTlah BerbisiK:

ainunl.muaiyanah said...

Rasa-rasa fuzah, apa yang akan terjadi pada yana...

rasa-rasa fuzah la..
hehe