Monday, February 9, 2009

Memory 5

bagai mimpi. sudah 6 tahun berlalu. utk saat kali terakhir di alam persekolahan. tak banyak gambar yg ada. maklumla. dulu kamera digital tak semurah dan secanggih sekarang. kamera dulu kena teropong dan kena tunggu 'cuci' baru boleh tengok hasil. tak mcm sekarang. on the spot boleh tengok muka dalam gambar. herot ke. comot ke. tak puas hati. tangkap lagi. tak payah risau filem tak cukup atau susah hati sebab tak pandai bubuh filem dlm kamera.


antara banyak2 gambar. gambar ni aku pilih.
sebabnya? ha...kalu tak silap..ni hari2 terakhir kelas menjelang SPM. masa tu kelas mmg mcm tongkang pecah. tapi sempat juga berposing buat kenangan di hari muka.heeee..rindu sangat tengok gambar ni. alhamdulillah. semua dah berjaya. ada yg kat UUM, UiTM dan U-U lain yang seangkatan dgnnya. dan alhamdulillah jg. semua masih keep in touch. insyallah. walau beberapa tahun sekalipun. moga ikatan yg terbina terus utuh atas namaNYA. walau masa dan jarak jarang nak bagi peluang.


dalam kenangan. dulu masing2 dalam 'alam tanda tanya'. MySpace tak tahu akan ke mana. masing2 saling mendoakan. moga kau dan aku akan berjaya. dan persahabatan terus kekal selamanya. maklumla. SPM kan segala-galanya. berjaya atau tidak kita utk ke menara gading. tapi...tu kata cikgu. bagi aku. tidak semestinya. sapa-sapa pun boleh masuk menara gading. buktinya. tok aku yang tak pernah amik SPM pun pernah masuk USM. kami sama2 masuk hantar aku balik hostel.masuk jugak kan...


tahun lepas kalau tak salah. kami berjumpa. pertemuan setelah beberapa lama menyepi. banyak cerita yg dikongsi. walau bidang sudah berbeza segi. tak banyak yg berubah. rupa (tapi semua makin cantik & bergaya). suara (terutama aku la kan). apatah la lagi watak masing2.maintain ok. tu penting. well. kita tetap kita. MySpace




kawan2. ini lumrah alam. pertemuan. pasangannya. perpisahan. walau masa dan jarak memisahkan. tapi itu sma bukanlah alasan. utk kita saling berhubungan. teman2. moga persahabatan kita terus berkekalan. insyallah. kenangan. budi, jasa dan doa. pengikat kasih kita.


bisik-bisik: yg tak dak dlm gambar..jgn kecil hati..tunggu aku upload lagi...sabar2..korang tetap aku sayang!MySpace


2 JempuTlah BerbisiK:

HaMz said...

Sangat seronok zaman sekolah semuanya berlalu sangat cepat.. tanpa aku sedari perahu yang didayung dah nak sampai ke destinasi.. tpi setelah sampah nanti.. kena punggah barang yang dibawa untuk digunakan didaratan.. dan menghabiskan sisa sisa kehidupan dimana kita berhenti.... Harap adalh yang melaangkan warkah untuk ditenung, dihayati dan dikenangi.. :((

manjafari said...

wehhhh sedeynya aku tgk gmbr2 tu...
aku sgt rindukan m'sia...frienship will never ends ok...n our memories will never be fadeless...
cayunk hampa suma!!!
5 alfa besh!!!