Friday, February 20, 2009

Diary 12

Pasti dan yakin pada kata hati. Insyallah. dengan diiringi petunjuk Ilahi. aku memutuskan untuk menerima tawaran yg diberi. sms dihantar tanda persetujuan diberi. lafaz bismilah. terus meniti.

"Ya Allah. moga ini yg terbaik buat diri dan semua."

lepas solat jumaat. pergi shopping utk permulaan hidup baru.heheh..kata abah. lepas ni aku dah kena berubah. dari segi pakaian. dah tak boleh pakai t-shirt2. jaga penampilan. jaga aurat. jaga akhlak. budi bahasa. thanks mama dan abah. for everything.Insyallah. kakak akan lakukan yg terbaik. doakan kakak selalu k.

lepas tu. balik kampung. umah Pak Su. abah nak mengail ikan. bukan kat sungai. tapi mengail ikan di sawah. Cik Nah dgn 2 peneman setianya pun ada (Azam & Shafiqah yg comel). Zahira dan Aliya pun balik cuti hujung minggu. Hah!tak lupa. nenek kesayangan pun ada!

disebabkan sawah terpisah oleh sungai. abah buat keputusan nekad utk berenang merentasi. fuh! sanggup tu berenang shorcut daripada jalan jauh. boleh tahan banyak jugak dapat ikan. paling salute. kat Cik Nah yg mengail dari pagi sampai petang. aku jadi pemerhati jauh je. sebab tak tahan cuaca yg terlalu panas. ceh!

Petang pulak. pakat berpindah ke sungai belakang umah. umah Pak Su ada sungai depan dan belakang umah. tapi sungai kat belakang dah cetek dek air selut. so semua pakat berendam cari kepah. ooppss..macam kepah.tapi lupa nama dia.enjoy gila depa berendam sambil kutip kepah! aku sekali lagi jadi pemerhati.tapi jarak dekat sebab ada buaian di bawah pokok2 buah-buahan tanaman Mak Su.

hampir maghrib. baru bertolak balik umah. esok balik kampung lagi. buat bbq. lepas tu. petang kena balik Penang utk ke UMT. hmm...kerja dah menanti. lepas ni. dah tak boleh goyang kaki.



bisik-bisik: banyak sngt nak menaip minggu ni.sebab takut lepas ni. dah tak ada masa nak ketuk2 keyboard daa...


0 JempuTlah BerbisiK: