Wednesday, December 3, 2008

Memori 3 - hukuman untuk adik

Kalau tak salah aku. Masa tu bulan puasa. Abah bising2 sebab dah nak dekat maghrib tapi adik blm balik. Masa tu adik sekolah rendah. Tengah aku bancuh air utk berbuka. Abg an panggil dgn muka yg gembira sambil tarik tangan aku. Rupa-rupanya abg an tengah tahan ketawa tengok cara adik dikenakan hukuman. Aku pun bila tengok. Terus ketawa tapi sempat cover jg memandangkn ini adalah sesi hukuman.

Adik tengah berdiri sambil muka tertunduk bersalah. Badannya diikat dgn tali pinggang dan kain. Abah duduk di depan adik sambil memberi tazkirah. Mama berdiri setia di sisi. Kami pula berdiri jauh dari tmpt kejadian sambil ketawa mengekek-ngekek sebab tak tahan tgk muka adik yg mcm ayam berak kapur.

Lepas hukuman tu, adik dah jarang balik lambat. tapi......sekejap je. Lepas tu ulang balik. dan hukuman tu…ermmm….agak2???

5 JempuTlah BerbisiK:

kerol said...

muke berak kapor camne? paste la pic..hehehe

ainunl.muaiyanah said...

nak tahu hukumannya apa. nak tahu. nak tahu....huhu

wan fara said...

muka nye cam ni kerol :

(*_~)


hihii....

FuzAma said...

kerol: time tu kitaorg gelak sampai tak ingat nak amik gambor..hahaa...

ainunl: hukuman seterusnya..abah suruh adik balik lepas isyak...ok tak?!...hehehee

wan fara: ha...sama la fara..so kerol...tak payah la aku paste gmbr dah..

Hafezul said...

Sian adik ko. dulu bapak aku kunci jer pintu klu blik lmbat. Merayu2 aku ngan abg aku nak masuk,haha. Pastu serik la. Eh, muka kerol x cm berak kapor, cam Fahrin Ahmad, uwekkss!!