Tuesday, January 20, 2009

dan Dialah...yg aku anggap kakak

atas takdir yg telah ditetapkan. kami bertemu. pertemuan itu. tak pernah dipinta. apa lagi diduga. tapi Allah lebih tahu. apa hikmah di sebaliknya. sungguhlah. ketetapan Allah itulah. yang TERbaik.

kakak...aku masih ingat. malam itu. ada sesuatu yg 'menarik' aku utk pergi ke bilik sebelah. dan aku masih ingat. redup mata kakak memandang aku. sambil duduk di atas kerusi hijau. kerusi study rasmi di KMP. tentu saja kakak terkejut. melihat aku yg tergamam. melihat 'orang asing' yg tiba-tiba muncul di kamar 409. student barukah?!manala ada student baru saat semester kedua dah di pertengahan ni.

aku masih ingat. kita kemudiannya berbual mesra. bagai sudah lama kenal lagaknya. dan aku masih ingat. betapa aku sangat kagum. tahu kakak rupanya siswi USM. menara gading yg cukup aku sanjungi. mendengarkan ceriteramu. tak terasa malam kian lanjut. terdetik jg di hati. apa mungkin aku di situ nantinya. layakkah aku?!

kakak...sebelumnya kau pergi. kita langsung tak bertemu. tapi aku sempat melihatmu. seusai kuliah. kau sedang berpeluk mesra dengan teman2 seusiamu. yg masih berjuang meneruskan pengajian. aku hanya menyaksikan. tidak mahu mengganggu. dalam hati terasa. andai takdir menentukan. kita pasti bertemu lagi.

***

tatkala keputusan UPU dikeluarkan. kau insan pertama yg aku hubungi. masih terngiang-ngiang ceritera kau tentang menara ilmu.dan sungguh aku tak sangka. di situ jejak ilmu aku seterusnya. malah kita jua tak pernah menduga. sungguh cantik aturanNYA. Allah mahu silaturahim kita terus dijalin rupanya. mungkin pertemuan kita dulu. mukadimah buat kita. utk sebuah kisah silaturahim yg abadi selamanya.

kakak...walau kita tak selalu berjumpa. walau masa kita tak selalu serupa. kita saling mengerti. tanggungjawab sebagai siswi. memang tak mudah sekali. namun. kau sungguh memahami. membantu bila dihubungi. menolong selagi termampu diri. walau aku selalu menyepi sunyi.

kakak...walau mungkin tak banyak yg aku tahu. tapi cukup utk kau dan aku percaya. bahwa aturan Allah sangat indah. malah Allah memberi segala yg kau pernah rasa utk aku jg rasa. walau mungkin tak serupa. tapi mungkin ada samanya.

kakak...aturan Allah itu sangat indah kan kak. DIA takdirkan pertemuan kita. malah DIA jg telah takdirkan 'perpisahan' kita bulan tiga nanti. biar pun hanya kita yg tahu ceritera sebaliknya. pahit jerih. suka duka. dan betapa kau dan aku yg saling menyokong. saling mendoakan. dalam nyata atau tidak. dlm sedar atau pun tidak. hanya Allah yg Maha tahu. apa hikmah sebaliknya.

dan Dialah...Kak Izyati...yang aku anggap kakak.


bisik siki
t : fuzah rindu sangat kat kakak!rindu sangat!!! maaf tak banyak kenangan antara kita. fuzah nak letak gambar kita...tapi...baru fuzah perasan yg kita tak ada gambar bersama...isk3...tak pe...insyallah nanti kita snap photo banyak2 k!

2 JempuTlah BerbisiK:

candylips_izy said...

terharunye...!!!
u've touched my heart with those blissful words,dearies..tak sangka fuzah susun kata-kata indah untuk akak..

huhuhu..makin rindu dibuatnye..!!!
yah2..!!bulan 3 nanti kite tangkap gamba banyak2 ye.. =)

FuzAma said...

my pleasure sis....ur happiness is my priority...ahaks