Tuesday, January 13, 2009

kakak dah jumpa jawapannya


aku tulis entry ni sambil layan lagu Fazli Zainal. 'Harapan'. hmmm...dulu suka lagu ni sebab melodi dia. tapi skang suka sebab lirik dia. hehehe...kalu yg faham tu faham la. yg tak faham tu. abaikan je.

masa kat UUM. seorang teman yg dah ku anggap adik dari Aceh bertanya. bukan sekali. tapi beberapa kali. dia tanya pun sebab terbaca entry aku yg lepas.

"kakak...dah temu jawapannya?"

senyum.

pertanyaannya tak pernah aku balas...hinggalah. sebelum kami berpisah.

"adik...kakak dah jumpa jawapannya. jawapannya bukan di Aceh. tapi di Malaysia." aku berkata. penuh ketawa.

dia pandang aku. penuh tanda tanya.

dan aku pun terus ketawa. penuh bermakna.

bisik sikit: suka buat org tertanya2..oopss

3 JempuTlah BerbisiK:

ainunl.muaiyanah said...

tak menemui jawapnnya pun?

hihi

candylips_izy said...

jawapannya ada dalam hati dia..
mungkin belum masanya..
u memang suke kontroversi howkeyh..
ni yang mak tak sabar bak gosip skali neh..

haih...

FuzAma said...

ainunl: adala jawapannya...cuba selongkar perlahan2..heheheh

tapi..tak penting pun..abaikan je

candylips_izy: haish...mana ada kontroversi..air sarsi adalah...haish... :)