Thursday, November 20, 2008

Bila pemimpin2 Kedah suka main golf

kalau aku rasa marah pasal isu ladang babi nak dibuka di Kedah. ni aku rasa lawak pula bila ada org complain pasal pihak2 atasan Kedah yg suka main golf. gelak sikit..hahahahha...Well. bagi aku tak kisahla nak main golf ke, snooker ke, ting ting ke, galah panjang ke..janji kebajikan rakyat ok.

aku tak tau la cerita ni betul ke tidak walaupun padang golf tu cuma kat belakang taman umah aku je pun. dan aku pun tak pasti la sekerap mana mereka2 ni bermain walaupun kelab golf diraja tu tak sampai 10 minit dari umah aku. aku pun tak tanya pula jiran2 aku yg mmg pakat ada set2 golf ni.

nak tanya abah aku? ha...abah aku ni mana pergi padang2 yg rumput terpotong rapi dan lubang2 kecil sana sini. apa class . abah aku cuma layan padang yg rumputnya tinggi menggapai awan dan gaung2 yg dalam. setakat nak naik kereta kecil pusing2 dan turun naik bukit buatan. tak heran. abah aku pakai kaki je turun naik panjat bukit anugerah Tuhan. lagipun, abah aku ni lebih pandai pegang batang kayu cangkul atau mata sabit drpd kayu golf yg berkilat2 tu. sebab tu rumah kami tak payah upah tukang kebun DBAS. kan abah kan.

So...buat mereka2. main la apa yg nak main. makan la apa yg nak di makan. buat la apa yg nak di buat. selagi tak bertentangan dgn Islam. dan amanah masih ditunaikan. tak kisah pun. bukan budak kecik lagi. cuma aku harap. drpd dok menjenguk padang golf yg bisu tu. baik turun jenguk padang padi ke, padang belantara ke, padang lautan ke yg sangat ramai mulut2 nak berbicara. meluah rasa. mengadu jiwa. sebab kat situlah. terkumpul ramainya rakyat jelata.

bisik sikit: sentiasa berdoa semoga Kedah selalu sejahtera.



2 JempuTlah BerbisiK:

BUJANG SENANG said...

Salam Perkenalan..komen anda amat dihargai..

Tq

FuzAma said...

salam perkenalan...terima kasih atas kunjungan!sangat menghargai.